مزایا و معایب لباس فرم مدارس

  1. خانه
  2. فرم مدرسه
  3. مزایا و معایب لباس فرم مدارس

امروزه اگر چرخی در شهر بزنیم، شاهد لباس های فرم مدارس با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی هستیم که هر کدام نمایانگر یک مدرسه و یک مقطع تحصیلی خاص هستند. از این نوع لباس از سال‌های دوری برای نشان دادن نظم و هماهنگی دانش‌آموزان استفاده می‌شد. حال سوال اصلی آن است که استفاده از لباس فرم مدارس چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ در این مقاله تمامی مزایا و معایبی که این لباس دارد را با هم مرور خواهیم کرد.

مزایا لباس فرم مدارس

افزایش اهمیت مدارس برای دانش آموزان

تحقیقات انجام شده بر روی تعداد زیادی از دانش آموزان حاکی از آن است که به تن کردن لباس فرم مدارس، باعث جدی‌تر شدن مدرسه برای دانش آموز می‌شود. دلیل اصلی این موضوع آن است که کودک خود را با والدینش مقایسه می‌کند که آن‌ها برای رفتن به سرکار لباس مرتب و مخصوصی به تن می‌کنند، که نمایانگر شغل و حرفه آن‌ها است. او با این مقایسه در می‌یابد که برای حضور در مدرسه نیز باید لباس خاصی بر تن داشته باشد.

بهبود نظم و انضباط دانش آموزان

پوشیدن لباس فرم مدارس به دانش آموزان، افزایش نظم و انضباط در آن‌ها را به همراه خواهد داشت. با استفاده از این نوع لباس هماهنگی خاصی در بین دانش آموزان به وجود خواهد آمد که همین امر باعث کاهش مشکلات انضباطی آن‌ها می‌شود.

کاهش میزان خشونت و دعوا

بسیاری از مدارس گزارش داده‌اند که لباس‌های فرم یکسان، باعث کاهش میزان خشونت و دعوا میان دانش آموزان شده است. این موضع به آن دلیل است که تعدادی از دانش آموزان، آن‌هایی که لباس مد روز بر تن ندارند را مورد تمسخر قرار می‌داده‌اند که این مسئله باعث ایجاد دعوا بین آنان می‌شده است ولی با پوشیدن لباس مدرسه این مشکل به صورت کامل از بین رفته است.

کم شدن حواس پرتی دانش آموزان

بسیاری از والدین و معلمان بر این باورند که بر تن کردن لباس فرم مدارس باعث کاهش حواس پرتی دانش آموزان شده است زیرا پوشیدن لباس های مختلف باعث تبدیل شدن مدرسه به سالن مد می‌شود و دانش آموزان بیشتر وقت و حواس خود را برای انتخاب لباس خود سپری خواهند کرد.

فراخوان عضویت در انجمن طراحان و تولیدکنندگان فرم مدارس| نکات مهم در انتخاب پارچه لباس فرم مدارسهزینه مقرون به صرفه

یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از لباس فرم مدارس هزینه مناسب و مقرون به صرفه آن نسبت به خرید چندین دست لباس مختلف است. بسیاری از لباس های فرم مدارس با استفاده از پارچه‌های باکیفیت و بادوامی تهیه می‌شود که همین امر باعث شده تا در طول یک سال تحصیلی تنها به خرید یک دست از این لباس‌ها نیاز باشد.

معایب لباس فرم مدارس

جلوگیری از آزادی فردی

اصلی‌ترین اعتراضی به استفاده از لباس فرم مدارس، جلوگیری از آزادی فردی است زیرا تلاش بسیاری از مدارس بر آن است که دانش آموزان را تشویق به دنبال کردن افکار خود کنند تا بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند ولی با انتخاب یک لباس از پیش طراحی شده و هماهنگ از آزادی افکار آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ایجاد برخی مشکلات انضباطی

برخی از دانش آموزان به زیر پا گذاشتن قوانین مدارس عادت دارند و مجبور کردن آن‌ها به پوشیدن لباس فرم مدارس نیز باعث تشدید رفتارهای آن‌ها خواهد شد. این دانش آموزان با باز یا بسته کردن دکمه لباس های خود یا تغییر فرم آن‌ها سعی در زیر پا گذاشتن قوانین دارند که نظارت بر آن‌ها بر عهده معلمان خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست