نگاهی بر شکل‌گیری برند روبرتو کاوالی

  1. خانه
  2. مد و زیبایی
  3. نگاهی بر شکل‌گیری برند روبرتو کاوالی

یکی از پردرآمدترین و با ارزش‌ترین صنعت‌ها در دنیای امروزه، صنعت مد است. این صنعت در چند دهه اخیر به اوج خود رسیده و این پیشرفت را مدیون افراد بزرگی است که در آن فعالیت می‌کنند. مدل‌ها، سردبیران مد، طراح‌ها، عکاس‌ها و تصویرسازان مد از جمله این افراد هستند. در این مقاله سعی داریم یکی از تاثیرگذارترین این افراد، طراح مشهور ایتالیایی روبرتو کاوالی را به شما معرفی کنیم.

زندگی‌نامه شخصی روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰ میلادی در خانواده‌ای هنری در ایتالیا متولد شد. پدر او نقشه کش معدن و مادر او خیاط زنانه در فلورانس ایتالیا بود. اما سرچشمه علاقه او به هنر را می توان پدربزرگش دانست. پدربزرگ کاوالی از مشهورترین نقاش‌های محلی بوده است و امروزه بسیاری از آثار او در Uffizi نگهداری می‌شود.

روبرتو کاوالی از کجا شروع کرد

روبرتو کاوالی در هنرستان تحصیل کرد و تمرکز خود را بر روی چاپ پارچه گذاشت. او در دوران دانشجویی خود چاپ‌هایی را بر روی پارچه گلدار انجام داد که مورد توجه کمپانی‌های جوراب و جوراب شلواری قرار گرفت. کاوالی همچنین در دهه ۷۰ چاپ بر روی چرم را در سطح گسترده‌تری انجام داد و شروع به تولید پارچه‌های چهل تکه کرد. کاوالی با انجام این فعالیت‌ها توانست توجه کمپانی‌های بزرگ مانند هرمس پیرکاردین را جلب کند. سرانجام وی در سن ۳۲ سالگی اولین خط لباس خود را در پاریس عرضه کرد.

Roberto Cavalliشروع فعالیت حرفه‌ای روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی توانست پس از نمایش موفق کلکسیون خود در پاریس، مجموعه‌های دیگر خود را در فلورانس و میلان برگزار کند. وی در نهایت توانست خود را به عنوان یک برند مطرح جهانی در صنعت مد و فشن معرفی کند و اولین بوتیک خود را در سن تروپ افتتاح کند. برند کاوالی امروزه در بیش از ۴۵ کشور جهان داری شعبه است. 

برند دوم کاوالی برای جوانان

برند کاوالی پس از درخشش در دنیای مد و تبدیل شدن به یکی از پرچمداران در این صنعت اقدام به تاسیس برند دوم خود Just Cavalli در سال ۲۰۰۰ کرد. هدف از ایجاد این برند، تولید پوشاک لوکس برای جوانان بوده است و این به این معنا است که رده سنی نوجوانان و جوانان تا آن زمان جز اهداف این برند نبوده است. همچنین این شرکت توانست برندهای Roberto cavalli Junior, Roberto cavalli perfume, Roberto cavalli Home را افتتاح کند. این برند همچنین با تولید ۲۵ کالای لوکس توانسته یکی از تعیین کنندگان دنیای مد باشد.

منبع الهام کاوالی

هر هنرمندی برای خلق یک اثر نیاز به یک منبع الهام دارد. روبرتو کاوالی که از طراحان مد مطرح در جهان است، بهترین منبع الهام برای خلق اثر خود را حیوانات و طبیعت می‌داند به حدی که  امضای این هنرمند در دنیای مد را پوست حیوانات می‌دانند. کاوالی خود صاحب دو سگ، یک گربه، یک طوطی، تعداد زیادی پرنده و آکواریوم ماهی است که می‌توان تاثیر پذیری آن‌ها را در تمام طراحی‌های او دید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست