اجرای طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اجرای طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در کشور

رئیس کمیته قضایی طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق اظهار داشت:‌ در طرح مقابله با عرضه البسه قاچاق، ۱۰ فقره پرونده به تعزیرات ارجاع شده است که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی تخلف در این پرونده‌ها است. اجتهادی ادامه داد: طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق بر پایه دستورالعمل ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور حمایت از تولید پوشاک داخلی از اول دی، با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات اجرا شد.

وی افرود: هدف از این طرح جمع‌آوری و مقابله با برندهای پوشاک است که قاچاق بودن آن‌ها محرز است. محرز بودن قاچاق از این جهت است که این برندها مجوز فعالیت ار وزارت صنعت، معدن و تجارت در داخل کشور ندارند و دفتر نمایندگی برندهای خارجی نیستند و از طرفی، ورود البسه هم که ممنوع است، بنابراین واضح است که این پوشاک از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز تعزیرات گفت:‌ عمده برندها با تذکرها، نشست‌ها و اخطاریه‌ها از سوی ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های مسئول همچنین پیرو دستور و بخشنامه وزیر کشور پای کار آمدند و اهداف اولیه طرح محقق شد. وی اضافه کرد: ۷۵ فروشگاه عرضه پوشاک قاچاق در تهران تذکرات لازم را دریافت کردند، همچنین با مدیران مجتمع‌های تجاری برای تفهیم قانون و جمع‌آوری البسه قاچاق جلساتی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست