افزایش تولید و صادرات صنعت پوشاک

  1. خانه
  2. اخبار
  3. افزایش تولید و صادرات صنعت پوشاک

افزایش تولید و صادرات صنعت پوشاک

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت دیشب در پی مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و پوشاک در مشهد گفت: امسال شرایط دشوار ارزی بر اقتصاد کشور حاکم است و وظیفه دولت تسهیل فضای کسب و کار و هموار کردن مسیر تولید و تجارت است.

افسانه محرابی ادامه داد: تحریم های اقتصادی مانند تیغه دولبه هستند، به این معنا که هم تهدید و هم فرصت برای رشد به شمار می روند که در این شرایط تحریم کنونی و ممنوعیت واردات پوشاک و منسوجات، صنعت نساجی و پوشاک کشور فرصت خوبی برای رشد دارد.

وی گفت: تمام تلاش این وزارتخانه در حوزه صنعت نساجی، حل کردن مشکل تامین مواد اولیه و به روز رسانی ماشین آلات است. محرابی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز و مشکل کمبود نقدینگی، وزارت صنعت با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه ای پیرامون تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ امضا کرد تا از محل آن بتوان کمبود نقدینگی فعالان صنعت نساجی را جبران کرد.

وی با اشاره به این که این تفاهم نامه در مرحله اجرا قرار گرفته است، اظهار داشت: بر این اساس تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش، نوسازی ماشین آلات و خط تولید، اتمام طرح های نیمه تمام به فعالان صنعت نساجی و پوشاک اختصاص داده می شود که بهره بانکی برای صنعتگران مناطق توسعه یافته ۱۴ درصد و مناطق کمتر توسعه یافته ۱۲ درصد است.

محرابی نرخ بهره تسهیلات بانکی بیشتر از ۹ درصد را برای فعالان صنعت نساجی و پوشاک توجیه ناپذیر دانست و گفت: وزارت صنعت درصدد است تا در خصوص تامین سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه نساجی از محل یارانه سود تسهیلات با نرخ بهره بانکی حداکثر ۹ درصد، موافقت سازمان برنامه و بودجه را بگیرد.

افزایش تولید و صادرات صنعت پوشاکصحبت های غلامعلی رخصت عضو انجمن نساجی ایران در نمایشگاه بین المللی پوشاک

عضو انجمن نساجی ایران در این مراسم گفت: در سایه افزایش نرخ ارز طی سال جاری قاچاق پوشاک در کشور به حداقل رسیده ولی اگر به این مهم اکتفا کنیم و از توسعه صنعت نساجی غافل شویم، فرصت کنونی ایجاد شده را از دست می دهیم.

غلامعلی رخصت اضافه کرد: شرایط کنونی زمان نجات صنعت پوشاک و کشور است، در این زمان می توان با به روز رسانی ماشین آلات، افزایش دانش از طریق اتصال صنعت به دانشگاه، استفاده از ابزارهای لازم برای ارتقای کیفی تولید، سطح کیفی و کمی این صنعت را در کشور ارتقا داد.

وی از مسئولان درخواست کرد به تولیدکنندگان با تجربه و کارآمد در به روز رسانی ماشین آلات و ارتقای سطح تولید کمک کنند تا بتوانند تولید باکیفیت و قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی ارائه کنند.

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست