افزایش تولید پوشاک داخلی با برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق

  1. خانه
  2. اخبار
  3. افزایش تولید پوشاک داخلی با برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق

عمادالدین کبیری، یکی از تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به طرح برخورد با پوشاک قاچاق گفت: انجام این کار از دو جهت بسیار موثر بود، اول آنکه با ورود کالاهای قاچاق به کشور برخورد می‌شود و دوم هم برندهایی که در ایران کار می‌کنند، مجاب به قانونی کار کردن می‌شوند.

وی به دستوالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران اشاره کرد و گفت: طبق این دستورالعمل، شرکت‌های خارجی و یا نمایندگان آن‌ها مکلف به سفارش‌گذاری بخشی از واردات طی زمان‌بندی مشخص به تولیدکنندگان داخلی و صادرات بخشی از کالاهای تولید شده در ایران هستند به طوری که طی ۲ سال اول، حداقل معادل ۲۰ درصد ارزش وارداتی در داخل تولید و حداقل ۵۰ درصد آن صادر شود. از سال سوم هم سالانه حداقل ۲۰ درصد به سهم تولید باید اضافه شود.

این تولیدکننده یکی دیگر از مزیت‌های مبارزه با فروشندگان پوشاک قاچاق را افزایش میزان تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال، پس از اجرای این فرآیند، شرکت ما با چندین برند خارجی قراردادهایی را منعقد کرده است در حالی که این شرکت‌ها تا پیش از این، اصلا تمایلی به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی نداشتند.

وی به رقابتی شدن بازار پوشاک نیز اشاره کرد و افزود: ما تولیدکنندگان، نه تنها مخالفتی با ورود البسه خارجی به ایران نداریم بلکه حتی موافق ورودشان به ایران هستیم چراکه موجب رقابتی شدن فضا می‌شوند؛ استمرار ورود پوشاک وارداتی حتی برای تولیدکنندگان داخلی هم این امکانات را فراهم خواهد کرد تا بتوانند با برندهای خارجی رقابت کرده و به تبع کیفیت، تولید و سهم خود را در بازار افزایش دهند.

از دی‌ماه امسال، مبارزه علیه برندفروشان البسه قاچاق آغاز شده است و بنابر اعلام سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این طرح همچنان ادامه دارد و ۱۱۰واحد ارائه کننده پوشاک محرز قاچاق پاکسازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست