انواع مدل یقه پیراهن مردانه همراه با عکس

  1. خانه
  2. پوشاک آقایان
  3. انواع مدل یقه پیراهن مردانه همراه با عکس

یقه پیراهن مردانه نقش بسیار مهمی بر روی استایل پیراهن خواهد داشت و از همین جهت به آن بسیار توجه می‌شود. پیراهنی که یقه نداشته باشد، همانند خانه‌ای است که سقف ندارد. یقه پیراهن بر روی گرد، لاغر یا چاق نشان دادن صورت نیز تاثیرگذار است. هریک از انواع یقه های که برای پیراهن مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و به همین علت در هنگام خرید پیراهن باید به آن توجه شود.

پیراهن مردانه یقه فراک یا بال‌دار

یقه فراک یا بال‌دار مناسب برای پوشیدن با تاکسیدو و پاپیون است. این نوع از یقه یکی از رسمی‌ترین یقه‌هایی که برای پیراهن های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیراهن یقه پهن

یقه پهن یکی از معمول‌ترین یقه‌هایی است که برای پیراهن های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مدل از یقه فاصله‌ای ۴۵ درجه‌ای بین دو انتهای یقه وجود دارد که به دلیل همین فاصله این پیراهن مناسب برای استفاده همراه با کروات و پاپیون است. پیراهن مردانه یقه پهن را می‌توان با انواع لباس‌ها ست کرد و پیراهنی فاخر و زیبا بهره‌مند شد.

پیراهن یقه لبه دکمه‌دار

پیراهن‌های مردانه با یقه لبه دکمه‌دار برای اولین باز در سال ۱۸۹۶ توسط برادران بروک طراحی شدند. مهم‌ترین تفاوت این پیراهن در وجود دو دکمه در انتهای لبه یقه است. این مدل از پیراهن در ابتدا به عنوان پیراهن‌های ورزشی و اسپرت مورد استفاده قرار می‌گرفتند ولی با گذشت زمان جای خود را به عنوان لباس رسمی باز کردند. این پیراهن هرچند با کروات و پاپیون هم استفاده می‌شود ولی به اندازه سایر مدل پیراهن‌ها رسمی شناخته نمی‌شود و معمولا به عنوان لباس روزمره کاربرد برد.

پیراهن یقه نواری

این مدل یقه به ندرت دیده می‌شود و افراد کمی طرفدار آن هستند. این مدل پیراهن دارای یک نوار زیر پشت یقه و روی لباس است که به همراه دکمه آخر بسته می‌شود. این مدل یقه در زمان‌های گذشته برای جلو دادن بیشتر گره کروات توسط انگلیسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

پیراهن یقه کلاب

پیراهن یقه کلاب برای اولین باز در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان در انگلستان تمامی فرم مدارس شامل این یقه بودند. یقه کلاب از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یقه صاف و یقه پهن است با این تفاوت که لبه‌های انتهایی یقه بریده شده و جای لبه تیز را یک منحنی گرفته است. این مدل یقه کاملا کلاسیک بوده و برای کسانی که به لباس‌های کلاسیک علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

پیراهن یقه دکمه پنهان

پیراهن یقه دکمه پیراهن یکی دیگر از مدل پیراهن‌هایی که به ندرت از آن استفاده می‌شود. دکمه‌های این پیراهن به جای آنکه در لبه و نوک یقه قرار بگیرند، پشت یقه دوخته می شوند تا پیراهن استایل و زیبایی خود را حفظ کند. این مدل یقه نیز از مدل‌های کلاسیک بوده و از لحاظ ظاهری با پیراهن یقه نوک نیز و پهن تفاوتی ندارد.

پیراهن یقه بندی

پیراهن یقه بندی پیراهنی است که دارای هیچ گوشه‌ای نیست و فقط یک بند ایستاده رو پیراهن وجود دارد. یقه ماندارین و یقه چینی نیز نوع رسمی‌تر این یقه هستند که لبه‌های آن نزدیک به هم و به حالت صاف قرار می‌گیرد.

پیراهن یقه بریده

پیراهن یقه بریده در سال‌های اخیر توانسته افراد زیادی را شیفته خود کند. این مدل پیراهن یکی از شیک‌ترین پیراهن‌هایی است که با پوشیدن آن می‌توان خوش درخشید. فاصله بین دو لبه یقه از هم در حدود ۱۷ تا ۲۱ سانتی‌متر است. این یقه به دلیل طراحی خاصی که دارد، با کروات نیز قابل استفاده است.

پیراهن یقه نوک تیز

لبه‌های این مدل از یقه نسبت به یقه پهن به یکدیگر نزدیک‌تر است و تقریبا فاصله آن‌ها برابر با ۴ تا ۸ سانتی‌متر است. به دلیل کم بودن فضا میان دو لبه این پیراهن همراه با کروات نازک و پاپیون کوچک قابل استفاده است.  با پوشیدن این پیراهن صورت‌های چاق لاغرتر به نظر خواهند رسید.

با دانستن انواع مدل یقه ای که برای پیراهن مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در هنگام خرید می‌توان پیراهنی مناسبی انتخاب کرد و خوش درخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست