اولین دوره نمایشگاه تخصصی پوشاک دانش آموزی کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اولین دوره نمایشگاه تخصصی پوشاک دانش آموزی کشور

اولین دوره نمایشگاه تخصصی پوشاک دانش آموزی کشور تشکیل شده است، به همت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

لحظه افتتاح نمایشگاه توسط سرکار خانم احمدی

لحظه افتتاح نمایشگاه توسط سرکار خانم احمدی

حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس گفت‌: نمایشگاه پوشاک مدارس ۲۹ تیرماه تا اول مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود. دبیر کارگروه مد و لباس ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه، اتفاق بزرگی است، زیرا لباس مدارس موضوعی است که ما به شدت با آن مواجه هستیم و مصرف‌کننده بالایی دارد. آموزش و پرورش اسناد بالادستی بنیادین برای تبیین این موضوع دارد. دو تا سه بند قانون سامان‌دهی مد و لباس به لباس در آموزش و پرورش مربوط است و یک صفحه کامل را به لباس و فعالیت‌های آن در آموزش و پرورش اختصاص داده است. او گفت: یکی از بزرگترین گام‌ها در فعالیت مد و لباس علاوه بر فعالیت‌های جاری که در آموزش و پرورش در حال شکل‌گیری است، برگزاری نمایشگاه لباس مدارس است که در آینده برگزار می‌شود.

سخنرانی جناب آقای دکتر علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه

سخنرانی جناب آقای دکتر علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه

ارتقای سطح کیفیت لباس فرم مدارس، بازنگری و مهندسی دوباره در طراحی پوشاک مدارس، اعمال سلایق،‌ علایق و خواسته‌های دانش‌آموزان و معلمان در طراحی پوشاک مدارس از جمله اهداف نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس است. فراخوان این نمایشگاه ۲۵ اردیبهشت‌ماه منتشر شده است تا تولیدکنندگان و طراحان بتوانند در آن حضور پیدا کنند.

به گزارش ایلنا؛ مهدی علی اکبرزاده (مدیرکل فرهنگی،هنری وزارت آموزش و پرورش) اظهارکرد: حدود ۲۲۰ غرفه در نمایشگاه پوشاک مدارس اعم طراحان و تولید کنندگان لباس مدارس شرکت می کنند به همه مدارس استان ها پایگاه های اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی و پایگاه های ثبت نام مدارس در خصوص این نمایشگاه اطلاع رسانی انجام شده تا اولیاء ، مسئولان و دانش آموزان با تنوع پوشاک و لباس های دانش آموزان و فرهنگیان آشنا شوند.

نمایشگاه لباس مدارسمدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش ،تصریح کرد: همه تولید کنندگان، طراحان و شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند مطابق قوانین آموزش و پرورش و سایر نهاد های نظارتی پوشاک طرح های خود را ارائه می کنند . وی خاطرنشان کرد: مدارس،معلمان، دانش آموزان و اولیاء می توانند با حضور در این نمایشگاه از کم و کیف لباس ها، رنگ ها و طرحهای قابل استفاده دیدن کنند و الزامی برای قرارداد بستن با این شرکت ها ندارند و همه موارد مطابق با مصوبات و الزامات وزارت آموزش و پرورش است . علی اکبرزاده افزود: نمایشگاه پوشاک دانش آموزی فضایی را فراهم کرده تا طرحها،مدل ها و رنگهایی که براساس الگوهای اسلامی،ایرانی،بومی و محلی تهیه و تولید شده به معلمان، مسئولان مدارس، اولیاء و دانش آموزان ارائه شود. مدیرکل فرهنگی،هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: همه مدل هایی که در نمایشگاه پوشاک مدارس ارائه می شود با دقت بررسی و مورد تایید کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است تا فرصتی برای ارائه الگو های جدید اسلامی -ایرانی به دانش آموزان، اولیا و مسئولان مدارس باشد.
وی تصریح کرد: نمایشگاه پوشاک مدارس از ۲۹ تیرماه تا ۱ مرداد ماه در بوستان “گفت و گو” با همت کار گروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود که آموزش و پرورش نیز به عنوان عضو تاثیرگذار این کار گروه با آنها در برگزاری نمایشگاه مشارکت خواهد داشت.

در خلال نمایشگاه پوشاک مدارس جناب آقای دکتر علی اکبرزاده و آقای مختاری مدیریت فروش شرکت تیوا طی جلسه ای پیرامون پوشاک دانش آموزی گفتگو کردند.

جلسه جناب آقای دکتر علی اکبرزاده معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آقای مختاری مدیرعامل کارخانه پوشاک تیوا

جلسه جناب آقای دکتر علی اکبرزاده معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آقای مختاری مدیرعامل کارخانه پوشاک تیوا

آقای مختاری ضمن تشکر از حرکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ارتقا فرهنگ پوشاک دانش اموزی کشور و ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان در مورد مشکلات این حوزه گفت : متاسفانه علیرغم تاکید مدیران ارشد وزارت اموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ایجاد فضای رقابتی جهت حمایت از تولید داخلی ، هیچگونه وحدت رویه ای بین استان ها و سیاست های کلی وزارتخانه وجود ندارد و در بسیاری از شهرستان های تحت پوشش این شرکت اموزش و پرورش نواحی در مورد طرح پوشاک دانش آموزی تصمیم گیری و حتی اقدام به تقسیم بازار بین تولیدکنندگان و همچنین یک شکل کردن فرم تمام مدارس می کنند که این اقدامات موجب آسیب به قشر تولید کننده و مصرف کننده می شود و با سیاست های کلی اتخاذ شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین برنامه پنجم توسعه و قوانین شورای رقابت منافات دارد.

آقای دکتر علی اکبر زاده پس از تشکر از آقای مختاری به خاطر حضور پررنگ شرکت تیوا در نمایشگاه پوشاک دانش آموزی گفت تمام تصمیم گیری ها باید در چهارچوب قوانین جاری مملکت باشد. ایشان اضافه کرد انتخاب نوع و طرح لباس هر مدرسه ضمن رعایت موازین شرعی و عرف جامعه بر عهده ی انجمن اولیا و مربیان آن مدرسه و با توجه به شرایط خاص هر مدرسه صورت می گیرد. ضمنا تعیین کننده ی قیمت پوشاک دانش آموزی ، عرضه کننده محصول می باشد و انجمن مدرسه باید با در نظر گرفتن شرایط مدرسه از بین کیفیت ها و قیمت های متنوع تولید کنندگان انتخاب کنند و در واقع تفاهم صورت گرفته بین انجمن هر مدرسه با تولید کنندگان دارای مجوز تعیین کننده ی طرح ، رنگ ، کیفیت و قیمت لباس می باشد.

چکیده سخرانی جناب اقای دکتر علی اکبرزاده در نمایشگاه پوشاک دانش اموزی

ایشان با تاکید بر تنوع و نوع و مدل لباس دانش اموزی گفتند همه ی جامعه تحت تاثیر اموزش و پرورش ، کلاس ، معلم ، مدیر ، فضای مدرسه و به تبع ان پوشاک است و ضمن مخالفت با ایجاد چارچوب و محدود کردن مدرسه ، از جامعه ، رسانه ها و نهادهای خصوصی در کمک به اموزش و پرورش جهت فرهنگ سازی پوشاک دعوت به همکاری نمودند. در ادامه ایشان با تاکید بر ریشه یابی مشکلات به جای تمرکز بر خود مشکل گفتند اگر دانش اموز امروز ناراحت است ، منزوی است ، کم حرف است ، گوشه گیر است میتواند یکی از علت های ان همین لباس و رنگ و مدل ان باشد، باید لباس فرم مدرسه انقدر جذاب باشد که دانش دانش اموز دوست داشته باشد حتی بعد از مدرسه ان لباس را بپوشد.

حضور پر رنگ رسانه های تصویری در افتتاحیه نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس....

امروز بخشی به نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اموزش و پرورش وارد تعامل شده ، باید بخشهای خصوصی هم برای حل مشکلات پوشاک نظر بدهند ویکی از اتفاقات مبارک بر پایی همین نمایشگاه است که علارغم برگذاری دیر هنگام شروع خوبی برای سالیان اینده خواهد بود.
پوشاک مدارس فقط مانتو و شلوار نیست ، کیف و کفش ، لوازم ورزشی ، کلاه و … هم جز پوشاک مدرسه است. ایشان با پیشنهاد تاسیس یک دبیر خانه علمی دائمی پیرو تشکیل این نمایشگاه جهت گردهمایی صاحبنظران برای ارتقا سطح پوشاک دانش اموزی صحبت های خود را پایان داد.

[ Photo ] حضور پررنگ رسانه های تصویری در افتتاحیه نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس....

چکیده سخنرانی خانم احمدی در نمایشگاه پوشاک دانش آموزی

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از اقای قبادی به خاطر پیشنهاد نمایشگاه پوشاک مدارس گفتند: این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری وزارت اموزش و پرورش ، وزارت صنعت و معدن و تجارت و بنیاد ملی مد و لباس و مشارکت بخش خصوصی برپا شده است.

[Forwarded from آخرین اخبار اولین نمایشگاه پوشاک مدارس] [ Photo ] سخنرانی سرکار خانم احمدی ریاست امور بانوان وزارت آموزش و پرورش

ایشان اضافه کردند : اگرچه چندین نسل از گردونه خارج شده اند ولی باید بچه های موجود و ایندگان را دریابیم و کاری نکنیم که بچه ها فکر کنند اسلام نماد رنگ سیاه و تیره و بدون طرح و ارزشمندی و جلوه گری است . ما باید به علایق و خواسته های جوانان و بچه ها احترام بگذاریم ، به رنگی که انها می خواهند ، طرحی که می خواهند ، مخصوصا حالا که قانون دست ما را باز گذاشته است . یکی از بهترین فرازها در سند تحول بنیادین اموزش و پرورش این است که مدیران مدارس با مشارکت فکری با اولیا دانش اموزان و خود دانش اموزان طراحی لباس فرمی که دانش اموزان بیشترین ساعت را با ان سر و کار دارند را به گونه ای رقم بزنند که بچه ها احساس خستگی نکنند ، که این رفتار شکل نگیرد که دانش اموز لباس خودش را برای رفتن به خانه عوض کند یا وقتی به خانه می رسد لباس را پرت کند ، بلکه برای ان پوشش حرمت و قداست قاءل شود.
بخش دیگر به بخش خصوصی و تولیدکنندگان برمی گردد ، طراحان و تولید کنندگان باید نظر و ایده بدهند و در زیبایی و کیفیت و ایجاد طرح های جوان پسند رقابت کنند که انتخاب برای مدارس ما سخت بشود.
اقای قبادی شجاعت به خرج دادند و با وجود همه ی مشکلات و ریسک هایی که این کار دارد کار را شروع کردند و ان شاالله سرانجام خوبی خواهد داشت و امیدواریم با این حرکت نشاط و پویایی در جامعه ایجاد شود.

دریافت ۲۲ کد شیما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نماینده اصفهان :

نمایندگان و داوران بنیاد ملی مد و لباس ایران با حضور در اولین نمایشگاه پوشاک دانش اموزی به ۴۳ طرح برگزیده از اثار طراحان و تولید کنندگان در زمینه پوشاک دانش اموزی کد شیما اعطا کردند که شرکت تیوا در یک رکورد جالب توجه موفق به دریافت ۲۲ کد شیما شد. تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما:

تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما

تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما

 

تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما

تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما

 

تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما

تعدادی از طرح های برگزیده برای کد شیما

 

جلسه سرکار خانم بلغانی (مدیر گروه زنان و خانواده دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم و داور بنیاد ملی مد و لباس) با آقای مختاری مدیر فروش شرکت تیوا:خانم بلغانی با تشکر از شرکت تیوا به جهت ایجاد تیم طراحی خلاق گفت:
بنده به عنوان داور بنیاد ملی مد و لباس از رویکرد و نوع نگاه شرکت تیوا به پوشاک دانش آموزی تشکر می کنم، چرا که مجموعه ی شما ضمن رعایت موازین و چهارچوب های فرهنگی و بومی توانسته است تصویری متفاوت از پوشاک دانش آموزی ایجاد کند و زیرساخت های فکری این حوزه را کمی جابجا کند. ایشان ضمن تحسین مجموعه تیوا به جهت استفاده از تیم طراحی تخصصی گفت: امیدواریم این نوع نگاه تخصصی در زمینه طراحی در تولید کنندگان تقویت شود.

جلسه سرکار خانم بلغانی

جلسه سرکار خانم بلغانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست