بازار ۱۰ میلیارد دلاری پوشاک کشور و نقش تولید در آن

  1. خانه
  2. اخبار
  3. بازار ۱۰ میلیارد دلاری پوشاک کشور و نقش تولید در آن

هوشیار فقیهی، معاون اقتصادی اتاق اصناف افزود: سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کشور برای پوشاک از بازار خارجی تامین می‌شد ولی پس از تحریم ها و با افزایش نرخ ارز، سهم بازار خارجی به ۳۰ درصد کاهش یافته که این امر فضای مناسبی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش نرخ ارز و پایین آمدن ارزش ریال بخش مهمی از قاچاق کالا حوزه پوشاک کاهش یافته و مشکلی نداریم.

فقیهی تصریح کرد: اکنون بالای ۹۰ درصد پوشاک مورد نیاز کشور توسط واحدهای صنفی که جواز فعالیت دارند و براساس استانداردهای لازم فعالیت می‌کنند، تولید می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که حوزه پوشاک به صورت متمرکز در سیطره اصناف کشور قرار دارد.

در ادامه، غلامعلی مهدوی، معاون مرکز اصناف وزارت صمت نیز اظهار داشت: بازار البسه کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌توان گفت که ۳۰ درصد پوشاک خارجی که هنور در کشور وجود دارد در دوران پیش از تحریم‌های خرداد ماه به کشور وارد شده است.

وی افزود: نمی‌توان گفت که قاچاق کالا به صفر رسیده اما نسبت به سال قبل کاهش چشم گیری داشته و قطعا ما در سال آینده و به ویژه بعد از عید بازار بیشتری خواهیم داشت.

مهدوی بیان کرد: نمی‌توان کسب و کارها و نمایندگی‌های البسه را از کشور جمع کرد و ما امیدواریم که سهم کالای ایرانی و به خصوص پوشاک ایرانی به سطح قابل قبولی برسد.

معاون مرکز اصناف وزارت صمت ادامه داد: زمانی که سال ۹۷ توسط رهبر سال حمایت از تولید داخلی نام گرفت، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی عزم و اراده جدی‌تری پیدا کرده و سطح تولید توام باکیفیت مطلوب را بالا بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست