بایدها و نبایدها در انتخاب پوشاک دبستان

  1. خانه
  2. پوشاک مدارس
  3. بایدها و نبایدها در انتخاب پوشاک دبستان

بایدها و نبایدها در انتخاب پوشاک دبستان

تابستان شروع فصل فراغت از تحصیل ۹ ماهه چه برای دانش‌آموز و چه برای والدین او است؛ اما انگار سیاست‌های سخت‌گیرانه در تهیه پوشاک دبستان طعم شیرین فصل تعطیلات را خصوصا با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید برای خانواده‌ها تلخ می‌کند. تهیه یونفیرم مدرسه قانون یا اجباری است که تقریبا در همه مدارس اعمال می‌شود و تا زمانی که فرزند ما در چارچوب مدارس تحصیل می‌کند راه گریزی از آن نیست؛ اما برای کم شدن دردسرهای خرید و انتخاب لباس فرم دخترانه و پسرانه بایدها و نبایدهایی وجود دارد که در صورت توجه به آن‌ها انتخاب و خرید پوشاک دبستان، حتی اگر به صورت سالانه مجبور به تعویض آن باشیم ساده، جذاب و مفرح خواهد بود.

بایدها و نبایدها در انتخاب پوشاک دبستان

به علت کم سن و سال بودن دانش‌آموزان دبستانی و لزوم راحتی و در کنار باکیفیت بودن لباس، انتخاب پوشاک دبستان نسبت به سایر مقاطع تحصیلی از حساسیت بیش‌تری برخوردار است.

توجه به جنس پارچه پوشاک دبستان

معمولا جنس پارچه طی قرارداد مدارس با مراکز توزیع یونیفرم مدرسه تعیین می‌شود. با این وجود اگر به صورت مستقل لباس فرم ابتدایی دخترانه یا پسرانه را خریداری می‌کنید پیش از استایل یا مدل لباس باید به جنس پارچه به کار برده شده در آن دقت کنید.

در انتخاب پارچه لباس پوشاک دبستان قبل از هر چیز بهتر است به تغییرات آب و هوایی منطقه زندگی خود توجه کنید. کودکان در این سن بی‌طاقت‌تر از هر سن دیگر هستند و در صورت عدم توجه به جنس پارچه، با افزایش فعالیت روزانه و تغییرات فصلی دچار گرمازدگی می‌شوند. از طرف دیگر جنس پارچه در سبک یا سنگین بودن و متعاقب آن راحتی لباس فرم مدرسه اثرگذار است.

پوشاک دبستان و مدارس پسرانه – مدل پویانتوجه به اصول شستشو و اتوکشی لباس حین خرید

در صورتی که رنگ لباس فرم مدرسه به صورت سالانه تغییر نکند توجه به اصول شستشو و اتوشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. نکاتی مثل دمای شستشو و نحوه اتوکشی پوشاک دبستان طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد و به این ترتیب در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی می‌شود.

سنجش قیمت در مقابل کیفیت

به یاد داشته باشید که فرزندتان حداقل ۱۹۰ روز از سال را در مدارس سپری می‌کند و این یعنی بیش از ۳۰ بار شستشو در سال! واضح است تنها لباسی از این حجم زیاد مصرف و شستشو جان سالم به در می‌برد که تضمین کیفیت داشته باشد. با برقراری تعادل میان کیفیت و قیمت و با صرف اندکی بیش‌تر هزینه می‌توان  از کارکرد مطمئن لباس در طول سال تحصیلی و حتی سال بعد آسوده‌خاطر بود.

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست