برند پیر کاردین چگونه به وجود آمد؟

  1. خانه
  2. مد و زیبایی
  3. برند پیر کاردین چگونه به وجود آمد؟

پیر کاردین طراح مد و لباس فرانسوی است که در ایتالیا به دنیا آمده است. شهرت وی به دلیل ابداع اشکال هندسی است که در طراحی‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کند. وی در دوم جولای ۱۹۲۲ در سانبیاگودی‌کالاتا در نزدیکی ونیز در خانواده‌ای فرانسوی متولد شد. در همان سنین نوجوانی به دنیای مد و طراحی علاقه‌مند شد و در نهایت در یک خیاطی در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرد. پیر با شروع فعالیت خود توانست، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد و به یک طراح ماهر تبدیل شود.

در سال ۱۹۴۵ و پس از اتمام جنگ جهانی دوم، وی به پاریس نقل مکان کرد. او در پاریس برای مدتی در خانه مد مادام پاکوئین مشغول به کار شد و پس از بازه زمانی کوتاهی به خانه مد شیاپیرلی رفت. در همان سا‌ل‌ها با ژان کوکتو که یکی از کارگردان‌های مشهور فرانسوی است، آشنا شد و به صورت حرفه‌ای برای فیلم ( La belle et la bête ) طراحی لباس را انجام داد. همزمان با آن نیز کریستین دیور به وی پیشنهاد همکاری داد، که با این پیشنهاد مرحله جدیدی از زندگی پیر شروع شد.

تا قبل از همکاری با دیور، پیر طراحی لباس را برای هر دو جنسیت، هم مردانه و هم زنانه انجام می‌داد ولی پس از قبول همکاری با دیور تمرکز اصلی خود را بر طراحی بر روی لباس‌های زنانه گذاشت.

Pierre Cardin

آغاز کار برند پیر کاردین

پیر کاردین در سال ۱۹۵۰ دیور را ترک کرد و کسب و کار خود را پایه‌گذاری کرد. دیور علاوه بر آن برای پیر پیام تبریک داد، برند وی را به مشتریان خود نیز معرفی می‌کرد. او با اولین مجموعه از لباس‌هایی که طراحی کرد، توانست به عضویت انجمن طراحان مدرن ( chamber syndicale ) درآید. اولین بوتیک برای لباس‌های زنانه به نام حوا توانست موفقیت چشمگیری به دست آورد. کاردین در زمان بسیار کوتاهی توانست در سطح بین المللی نیز مورد توجه قرار گیرد و کسب و کار خود را به خارج از فرانسه نیز انتقال دهد.

وی با مطالعه در رابطه با سبک زندگی شرقی کشور ژاپن را برای افتتاح یکی از شعب خود مناسب دید و برند خود را در آن کشور راه‌اندازی کرد. در مدرسه مد ژاپن به وی دکترای افتخاری مد داده شد و در همان جا از وی دعوت به عمل آمد تا به تدریس سبک خود در آن مدرسه بپردازد. پس از آن نیز وی اولین بوتیک مردانه خود را در پاریس با نام آدم افتتاح کرد.

Pierre Cardin | برند پیر کاردین چگونه به وجود آمد؟درخشیدن برند پیر کاردین

برند پیر کاردین در دهه ۱۹۶۰ میلادی بسیار خوش درخشید. در اولین سال‌های این دهه، او با الهام از طراح‌های هندسی لباس‌های زیبایی طراحی کرد و نام مجموعه خود را عصر فضایی گذاشت. بسیاری از طراحان ژاپنی تحت تاثیر این سبک پیر کاردین قرار گرفتند. با با طراحی‌های خود در این طراحی تاثیر شگرفی در نحوه پوشش آمریکا و بریتانیا گذاشت. در همین سال‌ها بود که وی اولین مجموعه از لباس کودک را طراحی کرد.

پس از این دهه نیز همچنان برند پیر کاردین امپراطوری می کند و توانسته در زمینه‌های مختلف همچون تولید مبلمان، لوازم منزل، اتومبیل و … وارد شود و خوش بدرخشد. پیر کاردین صاحب رستوران‌های ماکسیم نیز است و توانسته در آن زمینه نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست