تغییر استایل پوشاک ابتدایی متناسب با روحیه دانش آموزان

  1. خانه
  2. پوشاک مدارس
  3. تغییر استایل پوشاک ابتدایی متناسب با روحیه دانش آموزان

تغییر استایل پوشاک ابتدایی متناسب با روحیه دانش آموزان

پوشاک مدارس

توجه به به موضوع رنگ و استایل پوشاک ابتدایی متناسب با روحیه دانش‌آموزان، منجر به تربیت صحیح و پرورش فرزندانی سالم، معتدل و منضبط می‌شود. چند سالی است که دانش‌آموزان نمی‌توانند با هر لباسی که بخواهند وارد مدرسه شوند و استفاده از پوشاک ابتدایی و سایر مقاطع اجباری شده است. اجباری بودن لباس فرم مدرسه را تقریبا همه پذیرفته‌اند؛ اما طرح ، رنگ و سبک و سیاق دوخت این لباس همیشه مورد بحث بوده  است. خواستن فرزندی سالم، منضبط، با اعتماد به نفس، پر‌نشاط و نیرومند و تحویل او به جامعه به عنوان دانش‌آموزی کوشا، درس‌خوان، سالم، پرشور و سرزنده آرزو هر پدر و مادری است.

والدین می‌خواهند شخصیت آرام و معتدل فرزندانشان در محیط مدرسه و در شرایطی فراهم شود که جسم، ذهن و قوا خلاقیتشان هماهنگ با یکدیگر پرورش یابند و به آن‌ها اجازه بروز احساسات، قابلیت‌ها و خلاقیت‌های درونی داده شود. درست همین جا است که استفاده از یونیفرم مدرسه به عنوان یکی از فاکتورهای دخیل در رشد و پرورش فرزندان مطرح می‌شود و لازم است به موضوع رنگ و استایل پوشاک ابتدایی متناسب با روحیه دانش‌آموزان بیش از پیش اهمیت داده شود.

لباس فرم مدرسه - مدل درسا - پوشاک ابتداییهزارتوی انتخاب طرح و استایل پوشاک ابتدایی

رنگ‌ها به عنوان بخشی از استایل پوشاک دانش آمور تاثیر شگرفی براندام‌های حسی کودکان دارند. رنگ‌ها روی قوه ادراک دانش‌آموزان اثرگذار هستند و نخستین مرحله یادگیری یعنی دریافت داده‌های محیطی توسط گیرنده‌های حسی با دخالت رنگ‌ها صورت می‌پذیرد. جالب است بدانید تنوع رنگ موجب افزایش داده‌های انتقال یافته به مغز می‌شود و در نتیجه قدرت ادراك مغز افزایش می‌یابد.

با این حال تنها رنگ نیست که استایل فرم مدرسه را تشکیل می‌دهد و طراحی یونیفرم مدارس هزارتویی است که گویی انتها ندارد. پژوهش اخیر متخصصان علوم رفتاری حاکی از آن است که رنگ، مدل و جنس روپوش مدارس به طور مستقیم روی احساس خستگی، عصبانیت، پرخاشگری و به تبع آن افت یا پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان اثر می‌گذارد.

یکنواختی استایل دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان ابتدایی از جمله رنگ، جنس پارچه و شیوه دوخت نامناسب روحیه دانش‌آموزان را درگیر می‌کند. حتی قوانین فیزیکی هم از این دستاوردها پشتیبانی می‌کنند و مثلا استفاده از پوشاک مدرسه از جنس نایلون یا پلی‌استر خالص منجر به نشست الکتریسیته ساکن در بدن می‌شود که مستقیما در خلق و خوی دانش‌آموزان اثر دارد.

ظاهر برای دانش‌آموزان اولویت اول است!

ظاهر خوب در محل تحصیل اولویت هر فرد است؛ پیر و جوان یا کودک و بزرگسال ندارد. در صورتی که به استایل دانش آموزی و ظاهر پوشاک مدارس توجه نشود و رنگ‌ها و دوخت توسط مسئولان و نسنجیده گزینش شوند نظام فکری دانش‌آموزان محدود می‌شود؛ به مرور حس اعتماد به نفس کودک یا نوجوان که در حال شکل‌گیری است متزلزل خواهد شد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست