تفاوت رنگ لباس فرم مدرسه در دختران و پسران

  1. خانه
  2. فرم مدرسه
  3. تفاوت رنگ لباس فرم مدرسه در دختران و پسران

تفاوت رنگ لباس فرم مدرسه در دختران و پسران

فرم مدرسه

ظرافت و ویژگی‌های روحی روانی دختران و پسران متفاوت است و باعث شده رنگ‌های انتخابی پوشاک مدرسه توسط مسئولان برای دختران و پسران تفاوت‌هایی داشته باشد. مدرسه اولین اجتماع رسمی و بزرگی است که کودک به تازگی قدم در آن می‌نهد و به کسب مهارت‌های زندگی می‌پردازد. لباس فرم مدرسه نیز اولین پوششی است که کودک به استفاده از آن ملزم می‌شود و بخشی از روحیه تنوع‌طلبی و سرکشی او به واسطه استفاده از لباس فرم ثابت مدرسه تعدیل می‌شود. اگرچه معمولا در مدارس از یک فرم ثابت پیراهن و شلوار برای پسران و مانتو و شلوار برای دختران استفاده می‌شود اما رنگ لباس فرم مدرسه در دختران و پسران از نظر روان‌شناسی تفاوت‌های چشمگیری دارد که توجه به آن هنگام تعیین رنگ فرم مدرسه ضروری به نظر می‌رسد.

لباس مدرسه - یونیفرم مدارس دخترانه - مدل مهدیس | لباس فرم مدرسهظرافت و ویژگی‌های روحی روانی دختران و پسران تفاوت‌های فاحشی با هم دارد. همین موضوع باعث شده تا رنگ‌های انتخابی پوشاک مدرسه توسط مسئولان برای دختران و پسران تفاوت‌هایی داشته باشد و هدف اصلی از این رنگ‌شناسی، جذاب‌تر کردن لباس فرم مدرسه برای دانش‌آموزان و افزایش کشش آن‌ها نسبت به حضور در مدرسه است.

رنگ‌های ترجیحی دختران برای پوشاک مدارس

رنگ‌ها بیش‌تر از پسران مورد توجه دختران قرار می‌گیرند. دختران نسبت به رنگ‌ها توجه خاصی نشان می‌دهند و در صورتی که رنگ لباس بر خلاف میل باطنی آن‌ها باشد بیش از پسران از پوشیدن آن اجتناب می‌کنند. روحیه دختران ۸ تا ۱۲ سال باعث شده تا بیش از هر رنگی به صورتی، بنفش و ترکیبی از آن‌ها برای مدرسه تمایل نشان دهند. برای دختران سنین بالاتر و در مقاطع بالاتر رنگ‌هایی که طول موج متوسط و پایین‌تر دارند به علت جلوگیری از بروز حس رخوت و خواب‌آلودگی در دانش‌آموزان بیش‌تر توصیه می‌شوند.

رنگ‌های ترجیحی پسران برای لباس فرم مدرسه

ساختار روانی پسران نسبت به رنگ‌ها زمین تا آسمان تفاوت دارد. رنگ لباس فرم مدرسه پسرانه معمولا درجاتی از سبز یا آبی است. به طور مانگین هم این دو رنگ از جمله رنگ‌های محبوب بین کودکان سنین ۸ تا ۱۰ سال هستند.

لباس فرم دبستان | یونیفرم مدرسه - مدل لیانا

اگر رنگ‌ها را به دو گروه سرد و گرم تقسیم کنیم افزایش جنب و جوش، شادابی و سرزندگی، تحرک و افزایش قدرت یادگیری را از ویژگی‌های رنگ‌های گرم مي توان برشمرد در مقابل رنگ‌های سرد باعث احساس تمایل به سكون و آرامش می‌شوند، دانش‌آموزان را از تحرك باز می‌دارند و به خیال بافی و در خود فرو رفتن دعوت می‌كنند. ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم در کنار هم می‌تواند روحیه دانش‌آموزان در معتدل سازد. در پسران و به سبب تحرک بیش‌تری که ممکن است در این سن داشته باشند رنگ‌های سرد (آبی و سبز) ترجیح داده می‌شود.

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست