احیای جایگاه جهانی پوشاک تولید شده در ایران

  1. خانه
  2. اخبار
  3. احیای جایگاه جهانی پوشاک تولید شده در ایران

عزیز اکبریان در همایش صنعت نساجی و پوشاک استان البرز گفت: امروز تعدادی از واحد‌های نساجی و پارچه بافی کشور که در گذشته از افتخارات بودند با مشکل رو به رو شده اند و باید آن ها را به چرخه تولید باز گردانیم. این نماینده مجلس افزود: اکنون باید صنایع نساجی را با شرایط روز بازسازی و نوسازی کرد و مطابق با نیازهای جهانی برنامه ریزی شود.

رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: امروز هرچند تحریم ها مشکلاتی را برای کشور ما به وجود آورده اند ولی باید آن را به فرصت تبدیل کنیم. وی خاطر نشان کرد که اکنون ما با یک جنگ ناجوانمردانه اقتصادی رو به رو هستیم و باید در این شرایط دست برخی افراد فرصت طلب و سودجو را از اقتصاد کوتاه کرد.

اکبریان تاکید کرد که فرهنگ سازی برای عبور از این شرایط دشوار واجب است و باید مشکلات اجتماعی را با تکیه بر فرهنگ سازی مرتفع کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر واردات یک هزار و ۲۰۰ قلم کلا به کشور ممنوع شده که این فرصت خوبی برای تقویت تولید داخلی محسوب می‌شود.

اکبریان با اشاره به اختلاف ۲ سال پیش روسیه و ترکیه اظهار کرد: این اختلاف فرصت خوبی برای حضور تولید کنندگان ایرانی در بازارهای روسیه بود ولی به دلیل نا آگاهی به فن بازار صنعتگران ایرانی این فرصت را از دست داند. وی گفت: در صورتی که بخواهیم در بازارهای جهانی موقعیت های مناسبی داشته باشیم باید به فن بازار آگاهی پیدا کنیم.

حدود یک هزار تن از صنعتگران و اصناف استان البرز در همایش صنعت نساجی و پوشاک حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست