جنبش ضد خز برندهای معروف پوشاک

  1. خانه
  2. اخبار
  3. جنبش ضد خز برندهای معروف پوشاک

جنبش ضد خز برندهای معروف پوشاک

در سال های گذشته تا به امروز جنبش های زیادی به منظور عدم استفاده از پوست طبیعی حیوانات در لباس ها به راه افتاده است. از آغازگران جنبش ضد خز سازمان حمایت از حقوق حیوانات است که سعی در قانع کردن برند های مختلف پوشاک دارد تا از استفاده از پوست و مو طبیعی حیوانات در محصولاتشان، خودداری کنند. هرچند گرفتن چنین تصمیمی به دلیل سود قابل توجهی که برندها از فروش لباس های خزدار به دست می آورند، بسیار دشوار است ولی بسیاری از برندهای معروف پوشاک با این جنبش همراه شده اند.

برندهای پوشاک که در جنبش ضد خز شرکت کرده اند:

جنش ضد خز برندهای معروف پوشاک

۱٫ Burberry

بربری ( Burberry ) برند بسیار با سابقه در زمینه تولید پوشاک است و یکی از لوکس ترین برندهایی است که دارای طرفداران بی شماری است. از جمله محصولات تولید شده توسط این برند که با فروش آن سود قابل توجهی را به دست می آورد، پالتوهای پوست است. با این حال بربری در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده است که برای حمایت از حقوق حیوانات استفاده از خز و پوست را در تولیدات خود متوقف می کند.

۲٫ Michael kors

مایکل کورس ( Micheal kors ) آخرین برندی است که در هفته مد لندن اعلام کرد که در تولیدات خود از پوست حیوانات استفاده نمی کند. این برند پذیرفته است که فرایند تولید چرم طبیعی علاوه بر آن که موجب آزار حیوانات می شود، محیط زیست را نیز آلوده می کند. این آلودگی ناشی از آن است که در مرحله پاکسازی پوست حیوانات از ماده ای به نام کروم استفاده می شود که ماده ای سمی است و عوارض جبران ناپذیری را پدید می آورد.

۳٫ Gucci

در سال ۲۰۱۷ برند بسیار پرطرفدار گوچی ( Gucci ) اعلام کرد که دیگر در تولیدات خود از پوست، خز و مو حیواناتی همچون راسو، روباه، خرگوش و سایر حیوانات استفاده نمی کند. این کمپانی در اقدامی جالب محصولات فروش نرفته سال گذشته خود را به حراج گذاشت و سود حاصل از آن را به حمایت از حیوانات اختصاص داد.

۴٫ Hugo Boss

Hugo Boss از برند های پیشتاز برای حمایت از حقوق حیوانات است که از سال های گذشته اقدام به استفاده از پوست و چرم حیوانات را در طراحی های خود کاهش داده است. این برند از سال ۲۰۱۶ اعلام کرده که به طور کامل استفاده از پوست حیوانات را در محصولات خود حذف کرده است.

۵٫ Giorgio Armani

برند جورجیو آرمانی ( Giorgio Armani ) از برند های بسیار معروفی است که از سال ۲۰۱۶ به طور کامل استفاده از پوست و خز حیوانات را در طراحی های خود قطع کرده است. این کمپانی برای جنبش ضد خز شعاری با عنوان ( پوست حیوانات به تن آن ها زیباست نه لباس ما ) را نیز بیان نموده است. جوجیو آرمانی اظهار داشته است که استفاده از محصولات حیوانی، سلامتی انسان را به خطر می اندازد و برای پاکسازی پوست حیوانات مقدار زیادی مواد سمی استفاده می شود که میزان قابل توجهی از آن در پوست و چرم باقی خواهند ماند.

۶٫ Versace

برند ورساچی ( Versace ) از اوایل سال ۲۰۱۸ به جنبش ضد خز پیوست و اقدام به عدم استفاده از پوست حیوانات در طراحی لباس های خود نمود. این برند اعلام کرده که به هیچ عنوان دوست ندارد، حیوانات را بکشد و از آن ها در صنعت فشن استفاده کند. همچنین افزوده است که به دلیل علاقه زیادی که افراد به خز و پوست حیوانات دارد از این پس در طراحی خود از خز مصنوعی استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست