جورجیو آرمانی Giorgio Armani

جورجیو آرمانی طراح مد و لباس ایتالیایی است که در سال ۱۹۳۴ در پیاچنزا متولد شد. شهرت جهانی آرمانی به علت کت و شلوارهای خوش دوخت و زیبایی است که طراحی می کند. او امپراتوری خود در اواسطه دهه ۱۹۷۰ بنا کرد و توانست افراد بی شماری را شیفته خود سازد. شهری که جورجیو در آن بدنیا آمد و بزرگ شد در خارج از میلان واقع شده بود. در زمان کودکی وی ایتالیا روزهای بسیار سختی را سپری می کرد و جورجیو و خواهر و بردار وی در دوران جنگ جهانی دوم سختی های زیادی را تجربه کردند.

جرجیو پس از اتمام دوره سربازی، تحصیلات آکادمیک خود را رها کرد و برای شروع کار به عنوان طراح مد و لباس به میلان رفت. در همان زمان به پیشنهاد یکی از دوستان خود ( سرجیو ) با دستمزد بسیار کمی کار خود را در با طراحی برای برندهای مختلف آغاز کرد. پس از چند سال جرجیور و دوستش سرجیو گیلیوتی به دو شریک تبدیل شدند و سر انجام در سال ۱۹۷۵ میلادی برند جرجیو آرمانی را تاسیس کردند. اولین فعالیت آن ها در زمینه مد و لباس مردانه بود. این مجموعه به دلیل طراحی متفاوت و زیبایی که داشت، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و موفقیت های روز افزونی را کسب کرد.

Giorgio Armani

شهرت جورجیو آرمانی در آمریکا

جورجیو آرمانی در اروپا طرفداران زیادی پیدا کرده بود و این در حالی بود که این برند تا سال ۱۹۸۰ در آمریکا نتوانسته بود، جایگاه مناسبی به دست آورد. شروع محبوبیت و شهرت آرمانی در آمریکا از سینما آغاز شد. زمانی که یکی از بازیگران مطرح آمریکایی به نام ریچارد گیر لباس های این برند را بر تن کرد و باعث شد تا این برند ایتالیایی به آمریکا معرفی شود.

پس از آن آرمانی طراحی لباس های هنرپیشگان سریال جانیتکاران میامی را برعهده کرد و این باعث افزایش پیش از پیش این برند ایتالیایی شد. اندکی بعد آوازه برند جورجیو آرمانی به ستارگان هالیوودی رسید و به همین جهت آن ها برای حضور در فرش قرمز این برند را انتخاب کردند. از افراد سرشناسی که این برند را مورد استفاده قرار می دهند، می توان به جودی فاستر، جان تراوالتا و میشل فایفر اشاره کرد.

جورجیو آرمانی Giorgio Armani

گسترس امپراتوری آرمانی

در سال ۱۹۹۰ جورجیو آرمانی به برندی تبدیل شده بود که در سراسر جهان دارای ۲۰۰ فروشگاه بود و فروش سالانه آن در حدود ۲ میلیارد دلار تخمین زده می شد. در سال ۲۰۰۵ آرمانی تصمیم گرفت تا اولین خط مد و لباس زنانه خود را به بازار عرضه کند که برای راه اندازه آن بسیار سرمایه گذاری کرده بود. پس از عرضه محصولات زنانه آرمانی این شرکت برای بار دیگر تنوانست خوش بدرخشد و بر شهرت خود بیافزاید.

آرمانی به دلیل آن که به ایجاد چالش های جدید بسیار علاقه مند است، در سال ۲۰۱۰ اولین هتل خود را در دبی افتتاح کرد و با توجه به اسناد موجب از افتتاح دومین هتل خود در میلان نیز در آینده نه چندان دور خبر داده است. در حال حاضر جورجیو آرمانی یکی از موفق ترین و محبوب ترین برند های مد و لباس در جهان است که در سراسر دنیا دارای فروشگاه ها است.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست