داستان شکل گیری برند کریستین دیور

  1. خانه
  2. مد و زیبایی
  3. داستان شکل گیری برند کریستین دیور

کریستین دیور، در سال ۱۹۰۵ در شهر گرنویل فرانسه به دنیا آمد. او زمانی که تنها پنج سال داشت، همراه با خانواده به پاریس مهاجرت کرد. پدر کریستین، لوییس ماریک دیور یکی از موفق ترین تولیدکنندگان کود بود. وی از کودکی علاقه مند بود تا چیزهای جدیدی خلق کند و از همین جهت به خواندن معماری ترغیب شده بود. هرچند دیور به معماری و خلق ایده های نو علاقه‌مند بود ولی پدرش برنامه‌های دیگری برای او داشت. وی در سال ۱۹۲۵ وارد دانشگاه شد و شروع به خواندن علوم سیاسی کرد تا از این طریق به دیپلمات تبدیل شود و بتواند رویای پدر و مادرش را تحقق بخشد.

در سال ۱۹۲۸ پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، وی به دنبال علاقه خود رفت و با پولی که از پدرش دریافت کرده بود، گالری هنری خود را بازگشایی کرد. در مدت زمان کوتاهی گالری کریستین توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند ولی به طور غیر منتظره‌ایی در همان سال‌ها مادر و بردارش را از دست داد و پدرش ورشکست شد، از همین رو دیور مجبور شد گالری خود را پس از تنها چند سال از زمان افتتاح تعطیل کند.

Christian Diorگام اول کریستین دیور به دنیای مد و فشن

در اوایل دهه ۳۰ میلادی، کریستین دیور اولین گام خود را برای ورود به صنعت مد و فشن برداشت. او از استعداد هنری خود برای طراحی استفاده کرد و به فروش طرح لباس‌هایش پرداخت. پس از مدت زمان کوتاهی وی به عنوان طراح برای رابرت پیگات به عنوان خیاط استخدام شد ولی با آغاز جنگ جهانی دوم وی به عنوان افسر ارتش فرانسه به خدمت گرفته شد. با شکست فرانسه به آلمان در سال ۱۹۴۰ دیور به پاریس بازگشت و در یک خیاط خانه فعالیت خود را آغاز کرد. در طول سال‌های آخر جنگ دیور اقدام به طراحی لباس‌های زنانه کرد.

اولین محصول تولید شده توسط شرکت کریستین دیور در سال ۱۹۴۶ عطری به نام میس دیور بود که به خاطر خواهر وی چنین نامگذاری شده بود. در سال ۱۹۴۸ دیور شعبه دوم برند خود را در نیویورک افتتاح کرد و بعد از پنج سال در کشورهای مختلف از شعبه‌های متعدد این برند رونمایی می‌شد. در حالی که این برند جشن ۱۰ سالگی خود را جشن می‌گرفت، بیش از ۱۰ هزار پوشاک فروخته بود. در سال ۱۹۵۷ تصویر دیور بر روی مجله دیور ظاهر شد و حاکی از معروفیت پیش از پیش وی بود. در همین سال بود که وی برای گذارندن تعطیلات به ایتالیا سفر کرده بود که در ۲۳ الکتبر در ۵۲ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. در زمان مرگ دیور برند وی بیش در ۲۰ میلیون دلار در سال درآمد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست