درصد بالایی از پوشاک وارداتی قاچاق است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. درصد بالایی از پوشاک وارداتی قاچاق است

جلالی قدیری گفت: در سراسر دنیا برای واردات قواعدی وجود دارد که متاسفانه ما در ایران آن را رعایت نمی‌کنیم و به همین دلیل قاچاق به داخل کشور افزایش پیدا می‌کند که در این صورت تولیدکننده ما ضعیف می‌شود.

در چند سال اخیر شاهد افزایش عرضه پوشاک ترک در بازارهای داخلی هستیم که با قیمت بالاتری نسبت به مشابه داخلی به فروش می‌رسند. حضور پررنگ اجناس خارجی و به ویژه ترک، کار را تا جایی برای فعالیت تولید کنندگان داخلی سخت کرده که اکنون برخی از تولید کنندگان ایرانی ترجیح داده اند کار خود در این حوزه را متوقف کنند.

سعید جلالی، دبیر کل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: زمانی که قیمت ارز بالا رفت، قیمت البسه وارداتی افزایش زیادی داشت. این افزایش قیمت متناسب با قدرت خرید مردم، به نسبت مصرف پوشاک خارجی کاهش داشت و مردم به سمت پوشاک داخلی روی آورند.

وی اضافه کرد: از طرفی تولیدکنندگان داخلی ما هم به سمت برندینگ و تولید صنعتی پیش می‌روند که باعث می‌شود طرح‌ها و مدل‌های مورد استفاده بهتر و شکیل‌تر شوند تا در نهایت ذائقه مردم به سمت پوشاک ایرانی گرایش پیدا کند.

جلالی قدیری تصریح کرد: ۹۸ درصد کالای خارجی موجود در بازار، قاچاق و ۲ درصد آن کالای اصل است. برآوردهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به واردات پوشاک ۲٫۵ میلیارد دلار است و ثبت سفارش قانونی ما در مدت مشابه نزدیک ۶۰ میلیون دلار است که تفاوت فاحشی بین این دو رقم وجود دارد که باقاطعیت می‎شود گفت که از هر ۱۰۰ دست لباسی که به اسم برند خارجی فروخته می‌شود، ۹۸ دست آن قاچاق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست