دوناتلا ورساچه Donatella Versace

دوناتلا ورساچه Donatella Versace در سال ۱۹۵۵ در کشور ایتالیا و در خانواده ای تاثیرگذار بر صنعت مد و لباس به دنیا آمد. مادر وی از طراحان بسیار مشهور بود و بردارش جیانی ورساچه از طراحان جوان موفق بود. زمانی که دوناتلا به سن نوجوانی رسید، استایل متفاوتی برای خود طراحی کرد و معمولا موهای خود را رنگ پلاتینی می کرد و خط چشم تیره ای می کشید. در سال ۱۹۷۸ جیانی کسب و کار خود را در شهر میلان راه اندازی کرد. طراحی خاص دوناتلا سبب شده بود تا جیانی برای طراحی به او نیاز داشته باشد. در همین زمان بود که دوناتلا به عنوان مشاور نزد برادر خود مشغول به فعالیت شد.

با فعالیت های بسیاری که دوناتلا برای برند ورساچه انجام می داد، نقش بسیار مهمی در برگزاری نمایش های مد برای ورساچه داشت. او از طریق دوستی با افراد مشهور همچون الیزابت هارلی و مدونا از آن ها درخواست می کرد تا در نمایشگاه های مختلف این برند حضور پیدا کنند.

دوناتلا ورساچه Donatella Versace

آغاز طراحی دوناتلا ورساچه

پس یک دهه فعالیت او به عنوان طراح مد اصلی لاین Versus برای برند ورساچه کار خود را آغاز کرد. در همین زمان بود که جیانی به سرطان مبتلا شد و با آن دست و پنجه نرم می کرد. به دلیل بیماری برادر نقش دوناتلا در برند ورساچه بسیار پر رنگ تر شد و وی تصمیم گرفت تا تمرکز بیشتری بر روی پیشرفت این برند بگذارد. پس از چند سال تحمل بیماری سخت جیانی توانست سرطان را شکست بدهد ولی در سال ۱۹۹۷ برادر دوناتلا به طرز غم انگیزی با اصابت گلوله به قتل رسید و از آن پس وی به عنوان مدیر هنری برند ورساچه برگزیده شد.

Versace

آغاز سلطنت دوناتلا ورساچه

هرچند دوناتلا پس از به قتل رسیدن برادرش حال روحی مساعدی نداشت ولی تصمیم گرفت که میراث او را حفظ کند. در این زمان دوناتلا به عنوان مدیر هنری برند ورساچه انتخاب شده بود و تاثیر شگفت انگیزی بر روند پیشرفت این برند ایفا می کرد. در حال حاضر و با توجه به فعالیت های زیادی که دوناتلا برای برند ورساچه انجام داده است، این برند شامل محصولات مختلفی همچون کالاهای خانگی، لباس، مبلمان، هتل و عطر است.

در حال حاضر برند ورساچه یکی از موفق ترین و گران قیمت ترین برندهایی جهان است که افراد زیادی در سراسر دنیا از محصولات آن استفاده می کنند. با توجه به آمار به دست آمده دارایی خالص دوناتلا ورساچه به عنوان مدیر ارشد و معاون رئیس برند ورساچه در حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست