راهنمای خرید پیراهن مردانه

پیراهن مردانه یکی از اساسی‌ترین و پر استفاده‌ترین لباس هایی است که در کمد آقایان با تنوع بالایی وجود دارد. به دلیل تنوع بالایی که در پیراهن‌های مردانه وجود دارد، تمام آقایان می‌توانند با توجه به سلیقه و بودجه خود آن‌ها را تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند. به منظور دوخت پیراهن های مردانه از پارچه های مختلفی استفاده میشود که هریک دارای ظرافت و بافت خاصی هستند و به همین جهت بر روی استایل پیراهن تاثیر گذار هستند. از پرکاربردترین پارچه‌هایی که برای دوخت پیراهن مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه‌های نخی و پنبه‌ای است. برای دوخت این نوع از پارچه‌ها معمولا از الگوهای ساده و بدون جزئیات استفاده می‌شود. در ادامه به چند فاکتور مهم که در هنگام خرید پیراهن مردانه باید به آن توجه کرد، اشاره شده است که با اطلاع از آن‌ها می‌توان پیراهنی متناسب با فرم بدن تهیه کرد.

اندازه پیراهن مردانه

بسیاری از آقایان در هنگام خرید پیراهن مردانه ، پیراهنی را انتخاب می‌کنند که اندازه تن آن‌ها نیست. مشکل اصلی این است که تمامی پیراهن های آماده شده در بازار برای شخص خاصی تهیه نشده‌اند و به همین علت آقایان باید پیراهنی را پیدا کنند که متناسب با استایل و فرم بدن آن‌ها باشد. پیراهن‌های آماده موجود در بازار اکثرا با مشکل کوچک یا بزرگ بودن قسمت‌های مختلف مانند یقه، آستین، دور کمر و … رو به رو هستند. پیراهنی اندازه مناسب دارد که فرد آن احساس راحتی داشته باشد و بتواند با پوشیدن آن تمامی فعالیت‌های روزانه خود را به آسانی انجام دهد. به طور کلی آقایان که هیکل درشتی دارند، در پیراهن های آزاد و سایز بزرگ احساس راحتی می‌کنند و آقایانی که هیکل ریز و لاغری دارند، در پیراهن های فیت راحت‌تر هستند. برای انتخاب پیراهن مردانه با اندازه مناسب با به این نکات داشت:

  1. راحت باز و بسته شدن دکمه سرآستین
  2. مناسب بودن اندازه آستین پیراهن به گونه‌ای که با بالا بردن دست، ناحیه ساعد بیرون نیاید و با پایین آوردن دست سر آستین روی دست قرار گیرد.
  3. وجود فضای خالی در قسمت قفسه سینه پیراهن به اندازه یک یا دو سانتی‌متر
  4. قرار گیری صحیح سرشانه بر روی شانه
  5. وجود فاصله به اندازه دو انگشت در زمان زمان بسته شدن دکمه یقه

رنگ پیراهن مردانه

برای انتخاب پیراهن های مردانه یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن دقت کرد، رنگ پیراهن است. به منظور انتخاب رنگ پیراهن باید به رنگ چهره، مو و چشم دقت داشت تا بتوان پیراهنی زیبا و فاخر خریداری کرد.

رنگ سفید

یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی که برای پیراهن های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ سفید است. انتخاب پیراهن سفید گزینه مناسبی برای حضور در مکان‌های رسمی است و به همین علت بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

رنگ آبی

پس از سفید رنگ آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که برای پیراهن های مردانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت محبوبیت این رنگ آن است که از تطبیق پذیری بالایی برخوردار است و تمامی آقایان با هر رنگ پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند. به علت محبوبیت بالایی که پیراهن مردانه آبی دارد، بسیاری از کارخانه های پوشاک آن را با الگوهای مختلفی تهیه می‌کنند تا به نحو مطلوبی پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها باشد.

سایر رنگ‌ها

علاوه بر رنگ سفید و آبی از رنگ‌های دیگری نیز می‌توان برای پیراهن های مردانه استفاده کرد. از جمله رنگ‌های پرکاربرد می‌توان به صورتی، بژ، شیری، زرشکی، سبز و بنفش روشن اشاره کرد. استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود تا بتوان از یک استایل تکراری رهایی یافت و در مکان‌های مختلف به بهترین حالت حضور پیدا کرد.

راهنمای خرید پیراهن مردانهجنس پیراهن مردانه

همانطور که اشاره شد برای دوخت پیراهن های مردانه از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود که هریک ظاهر خاصی را برای پیراهن به همراه خواهند داشت. از جنس‌های مورد استفاده برای دوخت پیراهن می‌توان به پارچه‌های نخی، پنبه‌ای، الیاف مصنوعی و ابریشمی اشاره کرد که در این بین جنس نخی و پنبه‌ای از سایرین محبوب‌تر است.

الیاف نخی و پنبه‌ای

استفاده از پارچه‌های نخی و پنبه‌ای بدان جهت است که این نوع از پارچه‌ها از ویژگی‌هایی نظیر هدایت گرمایی، جذب رطوبت کافی، دوام و شکل‌پذیری مناسبی برخوردار هستند. همچنین باید اضافه کرد که شست و شو و اتوکشی آن‌ها نیز آسان‌تر انجام می‌شود.

الیاف ابریشمی

یکی از لوکس‌ترین پارچه‌هایی که برای دوخت پیراهن‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه‌های ابریشمی است. ظاهر خاص و شفاف این پارچه‌ها موجب جلب توجه افراد زیادی شده است ولی به دلیل قیمت بالایی که دارند، فروش آن‌ها نسبت به سایر پیراهن ها پایین‌تر است. علاوه بر این، پیراهن های مردانه ابریشمی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند.

سخن آخر

با انتخاب دقیق اندازه، رنگ و جنس پیراهن مردانه می‌توان در اماکن مختلف بسیار خوش استایل ظاهر شد و توجه افراد را به خود جلب کرد. انتخاب دقیق پیراهن اثیر مستقیمی بر روی نظرات افراد خواهد داشت و به همین جهت باید به آن بسیار توجه شود.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست