راهنما انتخاب پوشاک ورزشی مناسب کودکان

  1. خانه
  2. پوشاک ورزشی
  3. راهنما انتخاب پوشاک ورزشی مناسب کودکان

انتخاب پوشاک ورزشی مناسب کودکان و تهیه ترکیب مناسبی که راحتی و سلامت کودک را تضمین کند رمز سلامت بدن و شادابی روانی فرزندان است. چه فصل گرما باشد و چه فصل سرما، کودکان در هر شرایطی انگیزه ورزش کردن را دارند. شاید انتخاب پوشاک ورزشی مناسب کودکان و تهیه ترکیب مناسبی که راحتی و سلامت کودک را تضمین کند یکی از دشوارترین بخش این قضیه برای خانواده‌ها باشد. هر ورزشی با توجه به طیف حرکات بدنی ورزشکار لباس مخصوص خود را دارد و حتی شرایط محیطی ورزش کردن هم می‌تواند روی پوشاک ورزشی تاثیرگذار باشد. به جز این ظاهر و و زیبایی لباس ورزشی از نظر روانی روی کودکان تاثیرگذار است و انگیزه ورزشی او را برای رقابت و تلاش دوچندان می‌کند.

خوشبحتانه دنیا پوشاک ورزشی آن قدر گسترده و متنوع است که والدین انتخاب‌های زیادی را برای انتخاب ست ورزشی مناسب کودک خود پیش رو دارند و با رد هر گزینه، همچنان گزینه‌های دیگری که موردپسند کودک و وخانواده باشد وجود دارد.

انتخاب پوشاک ورزشی

ترکیب تاپ‌های کتانی و شلوارک

در نبرد کتان و پلی‌استر، کتان پیروز میدان خواهد بود. تاپ‌های کتانی بهتر از هر جنس دیگری با شلوارک‌های نخی برای ورزش‌های بی‌هوازی و در محیط بسته پیشنهاد می‌شوند. تاپ ورزشی کتانی به دلیل این که منافذ کافی برای رد و بدل کردن هوا دارد بهتر از هر نوع پوشش دیگری به سوخت و ساز کودک کمک می‌کند. به علاوه جنس کتان از رشد باکتری‌های ناخواسته در طول فعالیت بدنی نیز جلوگیری می‌کند.

کاپشن‌های پلی‌استری ۹۰ درصد برای فصول سرد

پلی‌استر برچسبی است که معمولا روی بسیاری از پوشاک ورزشی کودکان یا بزرگسالان دیده می‌شود. اغلب کاپشن‌ها یا گرمکن‌های ورزشی کودکان از جنس پلی‌استر تهیه می‌شود. علت آن هم جاذب بودن رطوبت، گرما، اشعه‌های مضر و ضدآب بودن آن است. معمولا بسیاری از ست‌های گرمکن و شلوار ورزشی  زمستانه کودکان از ۹۰ درصد پلی‌استر تشکیل شده‌اند.

پیراهن و شلوارهای پشمی بلند

پارچه‌های پشمی نظیر یک پاکت دربسته‌ای هستند که گرما را به دام می‌اندازند. بنابراین بهترین گزینه برای تعدیل و گرم نگه داشتن دما بدن در فصول سرد و زمستانی هستند. پیراهن‌های پشمی معمولا بلند، گشاد و آزاد هستند و اگر از این گزینه به عنوان پوشاک ورزشی کودک خود استفاده می‌کنید می‌توانید بابت اندازه آن تا سه چهار سال آسوده‌خاطر باشید.

اغلب تولیدکنندگان پشم را با مقادیر اندکی پلی‌استر ترکیب می‌کنند تا علاوه بر احتباس گرما، جاذب رطوبت بدن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست