پیراهن مردانه از البسه بسیار پرکاربرد برای آقایان محسوب می‌شود که برای انجام فعالیت‌های روزانه و حضور در قرار ملاقات‌ها از آن استفاده می‌شود. برای آنکه بتوان از پیراهن خود در مدت زمان طولانی استفاده کرد و در همه‌جا خوش پوش و آراسته حضور به عمل آورد، اتو کردن صحیح پیراهن از اهمیت بالایی برخوردار است. اتو کردن پیراهن های مردانه باید مطابق با اصول و قواعد خاصی انجام شود تا فرم لباس از دست نرود. در این مقاله تمامی ابزارهای مورد نیاز برای اتو کردن صحیح پیراهن مردانه و مراحل اتو کردن به صورت کاملا توضیح داده است.

ابزارهای مورد نیاز برای اتو کردن پیراهن مردانه

۱٫ اتو

اتو با تنوع بسیار زیادی تولید شده است، که هریک دارای ویژگی‌هایی هستند ولی برای اتو کردن پیراهن مردانه باید اتویی انتخاب کرد که کفپوش مناسبی داشته باشد. مناسب‌ترین نوع اتو برای اتوکشی پیراهن‌های مردانه اتوهایی با کفپوش فولادی، تیتانیوم، چدن و آلومینیوم است. اتوهایی که کفپوش آن‌ها یکی از موارد اشاره شده باشد، حرارت را به بهترین شکل به سطح پیراهن انتقال می‌دهند و همین امر سبب می‌شود تا به پیراهن آسیبی وارد نشود.

۲٫ میز اتو

برای اینکه بتوان به آسانی در هنگام اتوکشی بر تمامی قسمت‌های پیراهن تسلط داشت، باید میز اتوی مناسبی تهیه کرد. میز اتو باید از اندازه و سایز مناسبی، متناسب با قد فرد برخوردار باشد و سطح آن نیز صاف و محکم باشد تا بتوان به راحتی مراحل اتوکشی را انجام داد.

۳٫ اسپری آبپاش

هرچند امروزه بسیاری از اتوهای موجود در بازار از سیستم بخار برخوردار هستند ولی در صورتی که اتوی مورد استفاده فاقد این سیستم بود، می توان از اسپری آبپاش استفاده کرد. استفاده از اسپری آبپاش باعث می‌شود تا آب به صورت مساوی بر روی تمامی قسمت‌های پیراهن پخش شود تا به نحو مطلوب‌تری چین و چروک‌های آن باز شود.

۴٫ حوله کتان رنگ روشن

از حوله کتان رنگ روشن به عنوان پد برای اتوکشی آسان آستین‌ها و همچنین تمیز کردن آب اضافی استفاده می‌شود. نکته مهم در انتخاب حوله آن است که حوله باید حتما رنگ روشن داشته باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است به پیراهن رنگ بدهد.

۵٫ آب

برای اتو کردن نیاز به آب تمیزی است که فاقد غلظت بالایی کلسیم و منیزیم باشد که معمولا این ویژگی در آب سخت وجود دارد. هرچند استفاده طولانی مدت از آب سخت منجر به آسیب اتو می‌شود و ممکن است بر روی پارچه لکه‌هایی ایجاد کند. به همین دلیل می‌توان از آب آشامیدنی نیز استفاده کرد.

مراحل اتو کردن پیراهن مردانه

برای آنکه بتوان مراحل اتوکشی پیراهن را به بهترین حالت ممکن انجام داد، باید شست و شوی پیراهن کامل بی نقص و صحیح انجام شود. در بسیاری از موارد بر روی لباس‌های لیبیل شست و شو قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان لباس را شست. پس از شست و شو و زمانی که پیراهن هنوز رطوبت دارد، بهترین و مناسب‌ترین زمان برای اتوکشی است. در صورتی که پیراهن خشک شد نیز می‌توان با استفاده از اتو بخار یا آبپاش آن را مرطوب کرده و عمل اتوکشی را انجام دهید. برای اتو کردن صحیح پیراهن مردانه باید مطابق با سلسله مراحلی پیش رفت تا پیراهن به بهترین حالت اتو شود.

مرحله اول: اتو کردن یقه

اتو کردن پیراهن مردانه همیشه از یقه شروع می‌شود. یقه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پیراهن است به ویژه زمانی که همراه با کت و شلوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اتو کردن یقه پیراهن باید از بخش زیرین شروع کرد. قبل از شروع اتوکشی از این موضوع اطمینان یابید که لباس از رطوبت کافی برخوردار است. در صورتی که چین و چروکی بر روی پیراهن ظاهر شد، آن را به سمت پایین و قسمتی که کمتر در دید است، باید اتو کرد.سپس باید یقه پیراهن را برگردانده و این مراحل را بر روی یقه نیز انجام دهید.

مرحله دوم:‌ اتو کردن سرآستین‌ها

سرآستنین‌های پیراهن مردانه دومین قسمتی از پیراهن است که نسبت به سایر قسمت‌ها توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. برای اتو کردن سرآستین‌ها ابتدا باید دکمه آستین را باز کرده و آن را به صورت کاملا صاف بر روی سطح میز قرار دهید. سپس باید داخل سرآستین و سمت خارج آن را اتو کرد تا تمام چروک‌ها از بین برود. در اطراف دکمه‌ها را نیز باید با دقت اتو کنید و هرگز اتو را بر روی آن قرار ندید زیرا ممکن جای اتو بر روی آن‌ها بماند.

مرحله سوم :اتو کردن قسمت جلوی پیراهن

اتوکشی قسمت جلوی پیراهن مردانه را باید با دقت به سمت دکمه‌ها ادامه داد. سپس به سمت بالای شانه‌ها باید حرکت کرد و این کار را چندین بار انجام داد. در صورتی که پیراهن جیب داشت، این قسمت را باید به سمت بالا و پایین اتو کرد. قسمت یقه و سرشانه باید با دقت بالایی اتو شد زیرا توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

مرحله چهارم: اتوکشی پشت پیراهن

پیراهن را باید به پشت روی میز اتو قرار داده، به صورتی که نیمی از آن روی میز باشد. به آرامی شروع به اتو کرده و سپس باید پیراهن را چرخاند و قسمت دیگر را اتو کرد.

مرحله پنجم: اتو کردن آستین‌ها

اتو کردن آستین‌ها در مرحله آخر باید انجام شود. برای اتوکشی این قسمت از پیراهن روش‌های مختلفی وجود دارد. برای اتو کردن این قسمت از پیراهن باید زمان بیشتری صرف کرد زیرا این قسمت به صورت دو لایه است. برای اتوکشی آستین‌ها باید آن‌ها را کاملا صاف بر روی میز قرار داده و سپس اتو را به آرامی بر روی آن‌ها گذاشت. بر قسمت بالایی آستین‌ها می‌توان حوله کتانی را تا کرده و در زیر آستین قرار داده تا اتوکشی آسان‌تر انجام شود.

مرحله ششم: بازبینی و آویزان کردن پیراهن مردانه

در صورتی که تمامی مراحل با دقت انجام شد، باید تمامی قسمت‌ها بازبینی شود و در صورتی که چین و چروکی وجود نداشت، پیراهن را آویزان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست