رونق در صنعت پوشاک و نساجی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. رونق در صنعت پوشاک و نساجی

سعید زرندی معاون طرح و برنامه در جلسه‌ای که با حضور انجمن‌ها و تشکل‌های صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد، گفت: مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور در کنار همه زحمت‌ها و تنگناهای که برای تولید کشور ایجاد کرد، اما برای صنعت نساجی و پوشاک به یک فرصت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز منجر به کاهش واردات و قاچاق محصولات مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک شده و تولیدات را بالا برده لذا فعالان این صنعت باید از این فرصت جهت تقویت و توسعه تولید داخل استفاده نمایند. زرندی خاطرنشان کرد: چند صنعت در سال رونق تولید برای ما اهمیت ویژه دارد که صنعت نساجی و پوشاک از جمله صنایع اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ است و ما مصمم به رفع موانع این صنعت برای توسعه آن هستیم.

معاون طرح و برنامه اضافه کرد: یکی از اهداف مهم سال رونق تولید، توجه به بازار صادراتی با اولویت کشورهای همسایه می‌باشد و این صنعت نیز باید برای صادرات گام بردارد. وی در خصوص مشکلات این صنعت از جمله، کمبود نقدینگی، مالیات، بازسازی و نوسازی صنایع تصریح کرد: در غالب تبصره ۱۸ قانون بودجه برای نوسازی و بازسازی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت نساجی و پوشاک، این واحدها در اولویت دریافت قرار خواهند گرفت.

مالیات بر ارزش افزوده در صنعت پوشاک

زرندی در خصوص مالیات بر ارزش اضافه کرد: جلسات، مکاتبات و اقداماتی در این خصوص انجام شده است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با همراهی خوب خود، کمک بزرگی به تولید انجام دهد. معاون طرح و برنامه در ادامه تصریح کرد: نمی‌شود همه شعار رونق تولید بدهند، اما در مقام عمل هیچ تفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تولید نداشته باشند.

وی ادامه داد: باید نگاه‌ها نسبت به تولید تغییر کند و اگر بخواهیم رونقی اتفاق بیفتد الزامات آن هم باید محقق شود. زرندی اضافه کرد: گرچه همه از محدودیت‌های مالی کشور مطلع هستند، اما می‌توان با پیدا کردن کسب و کار‌های که فرار مالیاتی یا کم اظهاری دارند، منابع در آمدی مالیاتی تامین شود تا باری از دوش تولید برداشته شود.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: مشکلات مربوط به گمرک یکی از دغدغه‌های بخش صنعت است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را پیگیری می‌کند. وی گفت: استراتژی توسعه صنعت پوشاک و نساجی که با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌ها تدوین شده به زودی ابلاغ می‌شود تا این صنعت با نقشه راه مشخص حرکت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست