شکل گیری برند بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد در ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در خانواده ای ثروتمند در تهران متولد شد. بیژن جهت تحصیل به مدرسه ثرومندان سوئیسی فرستاده شد و در آنجا با شاهزداه های بزرگی همچون پرنس ریتر همکلاس شد. تحصیل در این دانشگاه به بیژن آموخت که سلیقه افراد ثروتمند چگونه است و به چه شکل می تواند نظر آن ها را برای دریافت سفارش و فروش محصولات خود جلب کند. زمانی که بیژن ۱۸ سال سن داشت، تصمیم گرفت تا تحصیلات خود را در دانشگاه شیمی ادامه دهد. او پس از پایان این دوه مهندسی، به تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز در شهر سنت گال پرداخت. پس از پایان این دوره تحصیلی وی یک گالری در اطراف شهر میلان راه اندازه کرد و آخرین مرحله تحصیلات وی مربوط به رشته بازاریابی بود.

برند بیژن پاکزاد

آغاز موفقیت های تجاری بیژن پاکزاد

بیژن پس از آن که دوره طراحی خود را در آلمان به پایان رساند به ایران بازگشت و اولین بوتیک مدرن خود به نام پلنگ صورتی را در تهران تاسیس کرد. سسیل جی و نیکولا بلازی بوتیک های دیگر بیژن بودند که در تهران تاسیس شدند و به محلی برای خرید اعضای خانواده سلطنتی، دولتمردان و ثرومندان تبدیل شد.

در سن ۲۹ سالگی پاکزاد به آمریکا مهاجرت کرد و پس از ۳ سال اولین بوتیک مشهور خود را افتتاح کرد. این بوتیک در واقع کاخی به سبک مدیترانه بود که پس از مدت زمان کوتاهی به گرانترین فروشگاه دنیا تبدیل شد. این بوتیک به اندازه ای خاص بود که برای ورود مشتری های خود وقت قبلی تعیین می کرد. بیژن برای طراحی فروشگاه از فرش های ایرانی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار و لوستر ۷۵ هزار دلاری استفاده کرد. رنگ زرد آفتابی که بیژن برای دیوارها انتخاب کرده بود، به نوعی امضای وی بود.

در فروشگاهی که بیژن راه اندازی کرده بود به مشتریان خود لباس، عطر و ادکلن ارائه می کرد. تحصیلات، خلاقیت و همچنین تجربه ای که وی از سلیقه افراد ثروتمند داشت موجب شد تا شهرت وی به میزان چشم گیری افزایش یابد. از افراد مشهوری که شیفته طراحی های بیژن شده اند می توان به باراک اوباما، رونالد ریگان، جورج دبلیو بوش، آرنولد شوارتزینگر، تونی بلر، ولادیمر پوتین، تام کروز، آنتونی هاپکینز و برونئی اشاره کرد.

برند بیژن پاکزاد

وضعیت کنونی برند بیژن پاکزاد

بیژن پاکزادر در سال ۱۳۹۰ در بورلی هیلز درچار سکته مغزی شد و درگذشت. پس از مرگ وی فرزند اول او دانیلا پاکزاد که در حوزه مد و لباس از طراحان مشهور بود، مدیریت برند بیژن را بر عهده گرفت. فرزند دیگر او نیکلاس پاکزاد یکی از اصلی ترین اعضای تیم فعلی برند بیژن است که نقش های کلیدی در آن ایفا می کند. با اینکه مدت زیادی از تاسیس این برند لوکس می گذرد با تلاش های فرزندان برند بیژن این برند در حال حاضر نیز یکی از گران قیمت ترین برند های جهان شناخته می شود.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست