شکل گیری برند دانا کرن Donna Karan

دانا کرن Donna Karan در ۲ اکتبر سال ۱۹۴۸ در نیویورک متولد شد. او از همان سال های اولیه زندگی خود از نزدیک با دنیای مد آشنا شود زیرا مادر ولی به عنوان مدل مشغول به کار و ناپدری اشم هم طراح کت و شلوار بود. او زمانی که هنوز در حال تحصیل بود، تنواست جایگاه شغلی مناسبی را با طراح معروف آن کلاین به دست آورد. به علت مهارتی که دانا در کارش داشت، پس از گذشت دو سال به عنوان دستیار طراح مشغول به کار شد و در سن ۲۶ سالگی نیز توانست به جایگاه طراح ارشد دست پیدا کند.

Donna Karan

تاسیس برند دانا کرن

پس از مرگ آن کلاین، این برند تجاری تحت مدیریت دانا کرن و با کمک طراح همکارش لوئیس دلویلو بار دیگر شکوفا شد. در سال ۱۹۸۴ دانا تصمیم گرفت تا به تنهایی دست به کار شود و برند تجاری خود را تاسیس کند. سرانجام وی شرکت آی کلاین را ترک کرد و در سال ۱۹۸۵ برای اولین بار مجموعه زنانه خود را گردآوری کرد و به بازار عرضه نمود.

کرن از همان ابتدا، هدف خود را با عبارت ( طراحی لباس های مدرن برای مردم مدرن ) آغاز کرد. با افزایش ورود زنان به بازار کار حرفه ای، طراحی های کارن بهترین و مناسب ترین طراح های موجود محسوب می شد.

پس از موفقیت در خط تولید لباس های زنانه کارن اقدام به راه اندازی خط تولید لباس های مردانه کرد که در این راه همکار وی ویس به او کمک های ارزشمندی کرد. سپس کرن تصمیم گرفت تا در سال ۱۹۹۲ اولین خط تولید عطر خود را اندازی کند و از سازندگان درخواست کرد تا رایحه ای را طراحی کنند که از بوی گل های یاس کازابلانکا؛ جیر قرمز و پشت گردن استفن برخوردار باشد.

در سال ۱۹۸۸ کرن احساس کرد که به یک خط مقرون به صرفه نیاز مند است و از همین جهت خط تولید دانا کرن نیویورک (DNKY) را راه اندازی کرد. این خط تولید از اهمیت بالایی برخوردار بود و هویت اصلی طراحی های کارن را به نمایش می گذاشت.

Donna Karan

دانا کارن از سال ۲۰۰۱ به بعد

در سال ۲۰۰۱ دانا کرن، شرکت خود را به صورت عمومی به یک شرکت لوکس فرانسوی به نام ال وی اچ ام واگذار کرد. ادر آن زمان ارزش شرکت وی برابر با ۶۵۰ میلیون دلار بود که با فروش آن وی تصمیم گرفت تا تنها به عنوان طراح در این برند تجاری به کار خود ادامه دهد.

دانا کرن Donna Karan به علت طراحی های زیبایی که انجام می داد، تنوانست جایزه های زیادی را دریافت کند. او در سال ۲۰۰۳ جایزه سوپر استار گروه مد بین المللی را به عنوان اولین فرد آمریکایی به خود اختصاص داد و در سال های بعد نیز توانست جایزه معتبر یک عمر دستاورد را از شورای طراحان مد آمریکا به خود اختصاص دهند. دانا کرن در حال حاضر نیز به کار طراحی مشغول است و در شهر نیویورک زندگی می کند.

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست