صادرات پوشاک با رشد ۲۸ درصدی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صادرات پوشاک با رشد ۲۸ درصدی

صادرات پوشاک با رشد ۲۸ درصدی

در روز دوشنبه مورخ ۹۷/۹/۱۲ و در حاشیه دومین روز از ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک، گلنار نصراللهی در رابطه با صادرات پوشاک توضیحاتی ارائه کرد. مشاور وزیر صنعت دلایل اصلی افزایش صادرات پوشاک را افزایش نرخ ارز و افزایش میزان تولید تولیدی ها ذکر کرد. افزایش رشد صادرات پوشاک با رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. وی با تاکید به این که تامین مواد اولیه صنعت نساجی در همه رشته ها در اولویت وزارت صنعت معدن و تجارت قرار داد، اشاره کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولید کنندگان خواهد بود ولی در صورتی که مواد اولیه مورد نیاز آن ها تامین شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک اضافه کرد: واردات مواد اولیه اصلی همچون الیاف ها نسبت به پارسال رشد داشته و این حاکی از گسترس فعالیت واحد های تولیدی است.

نصر اللهی در رابطه با سند راهبردی پوشاک که در زمان محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشین صنعت تدوین شده بود نیز گفت: این سند در حال حاضر به معاونت طرح و برنامه وزارتخانه سپرده شده و امیدواریم که با کمک انجمن ها و تشکل ها بتوانیم بندهای مختلف آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به این که سند مذکور به هیچ عنوان روی زمین نمانده است، گفت: برخی از بندهای آن همچون مبارزه با قاچاق، برندها و برندسازی بتدریج در حال اجرایی شدن هستند.

نصراللهی ادامه داد: کارهای زیربنایی مربوط به شهرک صنعتی پوشاک با نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در حال پیگیری است و از اولویت های برنامه وزیر صنعت قرار دارد.

تاثیر نمایشگاه ایران مد بر صادرات پوشاک

ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران با هدف حمایت از کالای ایرانی و صادرات پوشاک برگزار شده است. در نمایشگاه ایران مد ۱۴۱ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از کشورهای اتریش، رومانی، سوئیس، بلژیک، تایوان، چین، فرانسه، ترکیه، آلمان، چین و ایتالیا شرکت کرده اند و جدیدترین خدمات خود را ارائه می کنند. این نمایشگاه بستری را برای شرکت های داخلی فراهم آورده است تا بتوانند محصولات خود را در دید عموم قرار دهند. نمایشگاه ایران مد کار خود را از روز یکشنبه یازدهم آذرماه آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه چهاردهم آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست