عدم نیاز به واردات پوشاک با عرضه مواد اولیه

  1. خانه
  2. اخبار
  3. عدم نیاز به واردات پوشاک با عرضه مواد اولیه

سعید قدیری با انتقاد از اینکه براساس کدام استدلال قرار است واردات ۱۴۰ میلیون دلار کالاهای گروه ۴ به مناطق آزاد انجام شود، گفت: با نگاهی به لیست کالاهای گروه ۴ مشاهده می‌شود برخی از این کالاها مواد غذایی و مابقی آن‌ها پوشاک و تعدادی لوازم خانگی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها حاکی از آن است که یک سوم کالاهای گروه ۴ پوشاک و کفش است، اضافه کرد: در حال حاضر بازار هیچ کمبودی در بخش لباس و کفش ندارد به نحوی که تولید کنندگان محصولات خود را با تخفیف‌های ۵۰ تا ۷۰ درصد به فروش می رسانند و حتی تمایل زیادی به برگزاری نمایشگاه برای عرضه مستقیم کالاهای خود دارند. آقایانی که مجوز واردات پوشاک از طریق گروه کالایی ۴ را مصوب کرده‌اند به صورت روشن بگویند ما در کدام بخش کمبود داریم؟

دبیر اتحادیه تولید و صادرات و نساجی و پوشاک ایران با اعلام اینکه ما مطلقا کمبود در بخش پوشاک برای تامین نیاز بازار نداریم، ادامه داد:‌ چرا به جای آنکه ارز متقاضی به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی اختصاص یابد، باید کالاهای ساخته شده وارد کشور شود؟ چرا با صدور مجوز اختصاص سهمیه برای گذرهای مرزی فضا را برای واردات البسه به کشور مهیا می‌کنید؟

وی افزود: امروز تولیدکنندگان به سختی فعالیت می‌کنند و برای فروش محصولات خود تلاش بسیاری انجام می‌دهند، چرا باید به جای مبارزه به کالاهای قاچاق بار البسه وارد کشور کنید؟ آقایان باید به صورت روشن دلیل صدور مجو واردات ۱۴۰ میلیون دلار کالای گروه ۴ را اعلام کنند ما در کدام بخش کمبود داریم که باید کالا وارد کنیم چرا در این میان واردات لباس هم درج شده؟ مگر ما کمبودی داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست