به این دلایل به طرح فرم مدرسه دخترانه بیش‌تر توجه کنید!

  1. خانه
  2. فرم مدرسه
  3. به این دلایل به طرح فرم مدرسه دخترانه بیش‌تر توجه کنید!

به این دلایل به طرح فرم مدرسه دخترانه بیش‌تر توجه کنید!

فرم مدرسه بخش بزرگی از تصورات کودکان، خصوصا دخترانی که قرار است با فرم مدرسه دخترانه بزرگ شوند، بالغ شوند و مسیر زندگی خود را در محیط مدرسه جستجو کنند تشکیل می‌دهد. اگر کنجکاو هستید بدانید در ذهن دختر بچه یا دختر نوجوان مشغول به تحصیل چه می‌گذرد شاید به هیچ کجا نرسید؛ چون این ذهن آشفته‌ی نونهال تازه‌واردی که هر لحظه دنیای جدیدتری را پیرامون خود کشف می‌کند پیچیده‌تر از این است که بتوانید با سوال و پاسخ‌های ساده به چارچوب آن پی ببرید.

از آن جایی که با ورود به سن بلوغ ظاهر برای دختران خیلی بیش‌تر از پسران اهمیت می‌یابد طراحی لباس فرم مدرسه دخترانه توجه بیش‌تری از سوی مسئولان مدارس می‌طلبد.در سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی چشمگیرترین تغییرات ممکن چه به لحاظ روحی و چه جسمی در دختران رخ می‌دهد.

یکی از تمایلات اصلی نوجوان در این سن خوش‌پوش بودن و خوش‌لباسی خصوصا در پوشش فرم مدرسه دخترانه است که به هر صورت ملزم به استفاده از آن در مدرسه است. اما چرا این موضوع در دختران بیش‌تر از پسران مطرح می‌شود و چرا طراحان باید به استایل، رنگ و مسئله به روز بودن فرم مدرسه دخترانه بیش از پیش توجه داشته باشند؟

سارافن دخترانه جدید مدل آنیلفرم مدرسه دخترانه و نوجوانی که خودمحور شده است

دختران نه فقط در سن بلوغ بلکه از همان بدو ورود به مدرسه تصور می‌کنند روی صحنه بزرگی و درست زیر نور درخشانی قرار گرفتند که مخاطبان زیادی مشغول تماشا آن‌ها هستند. اطراف نوجوان تیره و تار است و تمام توجه اطرافیان به او و ظاهر او می‌باشد. این ویژگی رفتاری که در سنین کودکی تا نوجوانی و حتی بالاتر کاملا طبیعی برشمرده شده است باعث می‌شود تا نوجوان خیلی بیش‌تر از قبل به زیبایی ظاهر خود در فرم مدرسه دخترانه توجه کند و تلاش داشته باشد ظاهر واقعی‌اش به واسطه گشادی، بدمدل بودن یا رنگ‌های بی‌روح و تکراری فرم مدرسه از دید بقیه پنهان نماند.

فرم مدرسه دخترانه و نوجوانی که در جستجوی هویت است

اگر با چند نوجوان امروزی در زندگیتان گفت و گو داشته باشید در تمام حرف‌ها و خواسته‌هایشان تکاپوی پنهانی را برای پاسخ به این سوال بزرگ که “من چه کسی هستم؟” یا “چه می‌خواهم؟” پیدا می‌کنید. کودک از همان زمانی که وارد مدرسه می‌شود محیطی را تجربه می‌کند که او را ناخودآگاه به سمت کشف هویت هدایت می‌کند. هویتی که به او بگوید چه اعتقادی دارد، چه ظاهری را می‌پسندد و می‌خواهد چه طور در جامعه ظاهر شود.
از آن جایی که پوشش هر فرد بخش مهمی از هویت او را تشکیل می‌دهد پس باید به دختر نوجوان حق بدهیم اگر بخواهد در فرم مدرسه دخترانه یا همان لباسی که بیش از یک چهارم شبانه‌روز خود را در آن سپری می‌کند سخت‌گیری کند.

همین موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا به موضوع هویت‌طلبی دختران که خیلی سریع‌تر از پسران در مدرسه شکل می‌گیرد توجه شود. این هویت باید متناسب با سلایق و افکار نوجوانان و تغییرات روز در لباس فرم دخترانه شکل بگیرد تا در نهایت این نیاز به خوبی از سمت مدارس و مسئولان در نوجوان ارضا گردد.

فرم مدرسه | سارافن دخترانه جدید مدل آوینفرم مدرسه دخترانه و چشم و هم چشمی‌ها

برای نوجوانان حضور در مدرسه و معاشرت با هم سن و سالان باعث می‌شود تا به مرور زمان هم‌کلاسی‌ها، نظرات و حرفه‌هایشان تبدیل به بتی شوند که در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد. نوجوانان در این سن تحت نفود افکار بیگانه هستند که خوب یا بد بخشی از شخصیت آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

لباس فرم مدرسه به جهت متحد‌الشکل بودن در رفع بخش بزرگی از چشم و هم چشمی‌ها پیش‌قدم بوده است؛ اما طراحی لباس فرم مدرسه دخترانه باید به نحوی باشد که نواقص ظاهری دانش‌آموزان را به طور یکسان پوشش دهد و در عین حال پوشیدن آن به دانش‌آموز انگیزه بدهد.

فرم مدرسه دخترانه و حساسیت‌های شناختی

مشکل در طراحی فرم مدرسه دخترانه درست از آن جایی شروع می‌شود که مسئولان و اولیای مدارس درک و قدرت تحلیل نوجوان را دست‌کم می‌گیرند. اصلا خیلی از افراد سعی دارند نقش خود دانش‌آموز را برای انتخاب لباس مدرسه نادیده بگیرند و صرفا به موضوعات روان‌شناسی یا ابعاد طراحی لباس توجه داشته باشند.

حال آن که دختران در یک برهه خاص دچار حساسیت شناختی ویژه‌ای می‌شوند و به خوبی محیط اطراف، بازخوردها و نظرات دیگران را به چالش می‌کشند. یکی از دلایلی که باید به طراحی فرم مدرسه دخترانه بیش از فرم پسرانه توجه داشته باشید همین حساسیت، سخت‌گیری و نکته‌سنجی کودک و نوجوان است که بزرگسالان به سبب مشغله‌هایی که دارند کم‌تر متوجه آن می‌شوند. اگر قرار است فرم مدرسه را به صورت سالانه عوض کنید حتما از دختران نظرسنجی کنید و همه فاکتورهای موجود از جمله رنگ و استایل لباس را متناسب با تعاریف و سلیقه شخصی آن‌ها تعیین نمایید.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست