آشنایی با مدل‌های متداول پیراهن مردانه

  1. خانه
  2. پوشاک آقایان
  3. آشنایی با مدل‌های متداول پیراهن مردانه

ترندهای پیراهن مردانه در سال‌های اخیر تغییر و تحولات عجیبی داشته است؛ با این حال مدل‌های مختلفی که در قالب تولید و عمده‌ فروشی پیراهن عرضه می‌شوند توانسته‌اند تا حد زیادی پیراهن مردانه، این بخش ضروری در پوشش مردان را با نیازهای روز همگام سازند.

اگرچه پیراهن از دیرباز نقش مهمی در ظاهر مردانه داشته است اما در سال‌های اخیر نگاه ریزبینانه و ظرافت‌های هنرمندانه‌ای در طراحی و دوخت این عنصر حیاتی به کار برده شده تا این که بیش از گذشته در استایل مردانه اهمیت داشته باشد. بنابراین طبیعی است اگر در خرید پیراهن مردانه وسواس بیش‌تری به خرج دهیم تا در میان انواع و اقسام مدل پیراهن مردانه، به مدل‌های متداول دلخواهمان برسیم.

برش‌های پیش از دوخت پیراهن مردانه

حتما تا به حال هنگام پوشیدن یک لباس به نامناسب بودن تن‌خور آن توجه کرده‌اید و شنیده‌اید که می‌گویند احتمالا خوب برش نخورده است. برش پیش از دوخت پیراهن یکی از مراحل حیاتی در دوخت و تهیه محصول است که ظاهر نهایی و در واقع مدل پیراهن را تشکیل می‌دهد.

اگر این روزها شاهد متداول‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه نظیر کلاسیک، جذب یا مدرن هستید همه و همه به خاطر تنوع برشی است که هنگام دوخت روی پارچه اعمال می‌شود. البته که نباید از تاثیر خلاقیت و هنر طراح، دوزنده و استایلیست در بحث مُد غافل بود.

مدل‌های متداول پیراهن مردانهمدل پیراهن مردانه کلاسیک

برش‌های مربعی ساده و متداول روی پارچه که از دیرباز در فرهنگ ایرانیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، مدل پیراهن مردانه کلاسیک را خلق می‌کنند. هر برندی نیاز دارد تا تولید و طراحی پیراهن کلاسیک را در برنامه خود قرار دهد؛ چون همواره افرادی وجود دارند که راحتی در لباس را به سایر گزینه‌ها نظیر ظاهر یا نمایش اندام ترجیح می‌دهند.

مدل پیراهن مردانه جذب نیمه کلاسیک

به مرور زمان و با عبور از دهه‌های ابتدایی انقلاب پوشیدن پیراهن مردانه به صورت تکی و بدون کُت متداول شد. همین موضوع باعث شد تا افراد لاغرتر تمایل بیش‌تری برای پوشیدن پیراهن مردانه تک از خود نشان دهند. در پیراهن جذب اگرچه فرد احساس راحتی و آزادی عمل را مشابه پیراهن کلاسیک ندارد اما به دلیل حذف پارچه و دوخت‌های اضافی ظاهر شکیل‌ترو بهتری را نسبت به پیراهن کلاسیک شاهد خواهیم بود.

اگرچه پیراهن جذب ظاهر بهتری دارد اما در صورتی که احساس می‌کنید بعد از پوشیدن پیراهن مردانه از تناسب اندام کافی برخوردار نیستید از این مدل استفاده نکنید.

مدل پیراهن مردانه کلاسیک مدرن

قواره جمع با وجود حفظ زیبایی و راحتی کاملی که فرد در استایل مردانه با وجود پیراهن کلاسیک مدرن احساس می‌کند بهترین گزینه برای حضور در جمع‌های رسمی و نیمه‌رسمی است. تفاوت اصلی این مدل با مدل کلاسیک رایج لاغرتر نشان دادن فرد به واسطه کمر باریک‌‌تر آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست