کریستین لوبوتین از طراحان فرانسوی بسیار سرشناسی است برند بسیار لوکسی با نام خود تاسیس کرده است. این برند به علت طراحی‌هایی خاصی که برای کفش‌های زنانه براق و قرمز رنگ انجام می‌دهد، به شهرت رسیده است. در ادامه داستان کامل شکل ‌گیری این برند به صورت کامل شرح داده شده است که با خواندن آن می‌توان اطلاعات بسیاری در رابطه با این برند به دست آورد.

دوران کودکی و نوجوانی کریستین لوبوتین

کریستین لوبوتین در سال ۱۹۶۴ در پاریس به دنیا آمد. او از همان سنین کودکی و نوجوانی به طراحی کفش‌های متفاوت علاقه‌مند بود. پدر کریستین کابینت ساز و مادرش معمار بود. کریستین سه خواهر دیگر نیز داشت. زمانی که ۱۲ ساله بوده به علت آنکه از مدرسه فرار کرده بود، از مدرسه اخراج شد. با این اتفاق مادر او مجبور شد تا وی اجازه دهد تا به صورت مستقل زندگی کند.زندگی مستقل در سن کم باعث تاثیرات بسیار زیادی بر روی زندگی و شخصیت کریستین شده بود. همین باعث شد تا دو سال پس از آن یعنی زمانی که وی ۱۴ ساله شده بود، برای شروع کار طراحی نزد یکی از طراحان مشهور یعنی چارلز جردن برود.

او در همان سنین نوجوانی طراحی کفش‌های خاص و متفاوت را بدون آنکه هیچ گونه آموزشی ببیند، آغاز کرد. او می‌گوید دنیای سینما و فرهنگ بانک در دهه ۷۰ و همچنین بازدید از موزه هنرهای آفریقایی پاریس تاثیر بسیار زیادی بر علاقه او به طراحی کفش داشته است. کریستین می‌گوید در در ورودی موزه تابلویی نصب شده بود که از ورود خانم‌هایی که کفش‌هایی با پاشنه نوک تیز پوشیده بودند، جلوگیری می‌شود تا آسیبی به کف زمین وارد نشود. پوشیدن کفش پاشنه بلند در این مکان ممنوع است، این جمله‌ای بود که بر روی تابلو نوشته بود.

Christian Louboutin | معرفی برند کریستین لوبوتینآغاز کار حرفه‌ای کریستین لوبوتین

فرهنگ‌های شرقی مانند فرهنگ هندی و مصری همیشه کریستین لوبوتین را شیفته خود می‌ساخت و تاثیر عمیقی بر وی داشت. او پس از چندین سال طراحی و تمرین طرح‌های خود را برای برندهای مطرح آن زمان ارسال می‌کرد تا اینکه در برند چارلز جوردن استخدام شد. پس از آن نیز در آتلیه راجر ویویه به عنوان دستیار مشغول به کار شد. در سال‌های بعدی او توانست برای برند‌های مطرح دیگر همچون شانل و ایو سن لورن طراحی انجام دهد. اولین کفش‌هایی که او طراحی کرده بود از عکس مشهور دانایا که در مقابل تاج محل هندوستان گرفته شده بود، الهام گرفته شده بودند.

در اواخر دهه ۱۹۸۲ کریستین لوبوتین طراحی مد را رها کرد و به سمت معماری منظره رفت ولی نتوانست این کار را به خوبی انجام دهد و دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۱ شرکت طراحی کفش خودش را پایه گذاری کرد. به دلیل طراحی‌هایی خاص و منحصر به فردی که او انجام می‌دهد، شرکتش در مدت زمان کوتاهی توانست شهرت قابل توجهی را به دست آورد. طراحی‌های وی باعث شد تا در دهه ۹۰ کفش‌های پاشنه بلند ظریف برای بار دیگر به دنیای مد برگردند. همچنین کفش‌هایی با پاشنه‌های ۱۲ سانتی‌متر و بلندتر نیز توانستند، نظر افراد زیادی را به خود جلب کنند.

طراحی کیف و کفش‌های شگفت انگیز

در سال ۲۰۰۳ کریستین لوبوتین اولین سری از کیف‌های دستی زنانه را به بازار عرضه کرد. پس از موفقیت‌های بسیاری که با راه اندازی این خط تولیدی به دست آورد، در سال ۲۰۱۱ اولین سری از کفش‌های مردانه را با طرح‌های بسیار زیبا و متفاوت به بازار عرضه داشت.

او سال‌های سال را به تولید کفش‌های زنانه اختصاص داد. به گونه‌ای که هفته نامه نیویورکر نوشت این برند سالانه در حدود ۵۰۰ هزار جفت کفش به فروش می‌رساند که قیمت آن‌ها بالغ بر ۴۰۰ دلار تا ۶ هزار دلار است. وی رنگ برند خود را قرمز انتخاب کرده است، به گونه‌ای که کفش‌هایی با کف قرمز به نمادی از کار او تبدیل شده است. برند کریستین در حال حاضر نیز در حال پیشرفت است و در سال‌های اخیر در زمینه تولید لوازم آرایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست