مفهوم انواع رنگ‌ها در پوشاک ورزشی کودکان

  1. خانه
  2. پوشاک ورزشی
  3. مفهوم انواع رنگ‌ها در پوشاک ورزشی کودکان

  رنگ‌ها واسطه‌های قدرتمندی هستند که ساز وکار بدن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند. چه بهتر که این واسطه‌ها در پوشاک ورزشی و حین ورزش کردن مرکز اصلی هورمون‌های درون‌ریز بدن یعنی هیپوتالاموس را تحت تاثیر قرار دهند و مستقیما ذهن، افکار و تصمیمات ما را به تسخیر خود درآورند. از آن جایی که کودکان در انتخاب پوشاک ورزشی خود مستقل عمل نمی‌کنند این وظیفه والدین هوشیار است که با انتخاب آگاهانه رنگ لباس ورزشی فرزند خود، باعث نمود سریع اهداف ورزشی در آن‌ها شوند.

انتخاب رنگ‌ها، انتخاب پیچیده‌ای است و فاکتورهای مختلفی مثل نوع ورزش، فصل ورزش و سن کودک در آن دخالت دارد. با این حال در این تقابل همیشگی، برخی از رنگ‌ها با توجه به مفاهیم و ظرفیتی که در بر دارند همواره نسبت به رنگ‌های دیگر اولویت دارند و استفاده از آن‌ها در پوشاک ورزشی کودکان ارجح خواهد بود.

پوشاک ورزشی کودکانقرمز؛ بمب بی‌صدای انرژی

تمام فاکتورهای تحرک، انگیزه، جنب و جوش، جریان، احساسات، گرما و انرژی مثبت در رنگ قرمز تشکیل بمب بی‌صدای انرژی را می‌دهند که کودکان هنگام ورزش کردن بدان نیاز دارند.

نارنجی؛ فصل تجربه‌های جدید در پوشاک ورزشی

نارنجی رنگ محبوب بچه‌ها نیست و دختران و پسران در سنین ابتدایی معمولا به رنگ‌های دیگری تمایل نشان می‌دهند؛ اما وقتی که قرار باشد کودک وارد دنیا جدیدی از تجربیات شود احتمالا رنگ نارنجی در این مسیر الهام‌بخش او باشد.

زرد؛ طلوع توانایی‌های تازه

زرد یادآور طلوع خورشید است و برای کودکی که تازه قدم در یادگیری رشته جدید ورزشی نهاده است عامل انگیزه است. زرد برای آن دسته از کودکانی که تمایل زیادی به ورزش کردن نشان نمی‌دهند و معمولا از شروع فعالیت ورزشی جدید سرباز می‌زنند انتخاب خوبی است. پوشاک ورزشی به رنگ زرد تاثیر خوبی رو کودکان دارد.

سبز؛ لمس زیبایی‌های درونی

سبز با رنگ طبیعت اطراف در ارتباط است و به کودک کمک می‌کند قدردان زیبایی‌های فعلی خود باشد. خیلی از اوقات رنگ سبز را برای پوشاک ورزشی کودکان انتخاب می‌کنند تا حسادت‌های احتمالی بین بچه‌ها برطرف شود. سبز حامل پیامی برای پشت سر گذاشتن نواقص و عیب‌ها و پرداختن به توانایی‌های فعلی است. البته سبز رنگ دلخواه دانش‌آموزان و کودکان نیست؛ اما اگر مسئولان مدارس یا پدرها و مادرها در انتخاب درجات رنگ سبز از سلایق فرزند خود آگاه باشند می‌توانند از آن جهت تقویت اعتماد به نفس فرزند خود در رویارویی با سایر کودکان استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست