نگاهی به شکل گیری برند ایو سن لوران

  1. خانه
  2. مد و زیبایی
  3. نگاهی به شکل گیری برند ایو سن لوران

ایو سن لوران در سال ۱۹۳۶ در الجزیره به دنیا آمد. وی به همراه خواهر خود در یک ویلای مدیترانه‌ای بزرگ شد و از کودکی به ساختن عروسک‌های کاغذی بسیار علاقه داشت. ایو سن از همان دوران کودکی طراحی لباس مادر و خواهرانش را انجام می‌داد و زمانی که تنها ۱۷ سال داشت به پاریس مهاجرت کرد و در یک مزون فعالیت خود را آغاز کرد. در همین زمان بود که نویسنده مجله ووگ وی را با کریستین دیور آشنا کرد و این اتفاق مهمی در زندگی حرفه‌ای ایو سن لوران بود.

با مهارت و استعدادی که ایو سن داشت، در سن ۲۱ سالگی طراح لباس اصلی برند دیور شد. وی با طراحی کالکشن بهار ۱۹۵۸ توانست برند دیور را سقوط مالی نجات دهد. لباس‌هایی که وی طراحی کرده بود، به لباس های کیسه‌ای شناخته می‌شدند و بر خلاف سایر مدل‌های برند دیور کمر نداشتند، به همین علت با استقبال زیادی همراه شدند.

پس از اعزام ایو سن لوران به جبهه وی از دیور اخراج شد و مدتی را در بیمارستان ارتش و در قسمت روانی بستری بود. پس از آن که از بیمارستان مرخص شد، در سال ۱۹۶۰ از دیور شکایت کرد و در دادگاه توانست به پیروزی برد. سپس همراه با دوست خود پیر برگ با سرمایه‌ای یک ملیاردی کمپانی خود را تاسیس کرد. از اولین مشتری‌های برند ایو سن لوران، کاترین دنوو بود.

Yves Saint Laurent | برند ایو سن لورانمجموعه برند ایو سن لوران

کلکسیون لباس‌های طراحی شده توسط برند ایو سن لوران به دلیل طراحی خاص و منحصربه‌فردی که داشت، تحسین منتقدین و مشتریان را به همراه داشت و به همین علت توانست در همان سال‌های اولیه فروش پر سودی داشته باشد. سن لوران در سال ۱۹۶۲ اولین سالن طراحی لباس خود را به نام خانه ایو سن لوران افتتاح کرد و در بازه زمانی بسیار کوتاهی توانست به یکی از تاثیرگذارترین طراحان دنیای مد و زیبایی پاریس تبدیل شود.

او اولین طراحی بود که پوشیدن شلوار توسط زنان را بنا کرد و با تغییر قواره شلوار مردانه، شلواری متناسب با اندام بانوان طراحی کرد. در سال ۱۳۶۵ وی تاکسیدوی زنانه را معرفی کرد که توانست موفقیت زیادی را جذب کند. همچنین در سال ۱۹۷۷ وی عطر منحصربه‌فرد اوپیوم را به بازار عرضه داشت.

در سال ۱۹۸۳ او اولین طراحی بود که توانست در موزه متروپولیتن نیویورک نمایشگاهی از آثار خود برپا کند. در سال ۲۰۰۲ نیز اعلام بازنشستگی کرد و در سال ۲۰۰۸ بر اثر تومار مغزی درگذشت. با تلاش‌هایی که او در طول زندگی‌اش انجام داد، برند وی در حال حاضر در تمامی جهان شعب مختلفی دارد و یکی از برند‌های پرطرفدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست