چابهار میزبان هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

  1. خانه
  2. اخبار
  3. چابهار میزبان هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی گفت: هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با توجه به خاک گوهر خیز سیستان و بلوچستان و منطقه مکران، موضوع اصلی جشنواره و در همه بخش های طراحی، اجرا و مسابقه ” نقش مکران” انتخاب کرده و شعار جشنواره امسال با اقتباس از شعر حافظ شیرین سخن “خوشا مکران و نقش بی مثالش” انتخاب شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به استقبال طراحان و تولیدکنندگان از این موضوع، نیازمند همیاری و همکاری ظرفیت های مردمی در این جشنواره هستیم.

اهداف برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

وی در رابطه با اهداف برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در منطقه آزاد چابهار، گفت: ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها و طرح های اصیل و کاربردی به مقتضای زمان از هنر سوزن دوزی بلوچ، فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعداد ها و خلاقیت، مرتبط با پوشاک و منسوجات هویت دار حوزه فرهنگی مکران، معرفی توانمندی های هنرمندان بانوان و ظرفیت های منطقه جنوب ایران، ارج نهادن به سابقه فعالیت پیشکسوتان، چهره های ماندگار و فعالان سوزن دوزی بلوچ، ایجاد فضای مناسب برای معرفی هنر بومی جنوب ایران به بازارهای جهانی از جمله اهداف برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است.

چابهار میزبان هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجرزمان برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

مسگرانی اظهار داست: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده این جشنواره با توجه به ظرفیت های استان در چابهار برگزار می شود. جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ۲۶ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه در مجل مجتمع نمایشگاهی شهر (بوستان گفتگو) افتتاح می شود و همچنین نمایشگاه چابهار نیز ۲۷ بهمن با همکاری منطقه آزاد چابهار و دبیرخانه مد و لباس کار خود را آغاز می کنند. علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب برای بازدید حضور به عمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست