پیراهن مردانه از مهمترین لباس مردانه است که برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی استفاده می‌شود. برای انتخاب و خرید پیراهن مردانه باید به نکات مختلفی دقت داشت تا بتوان پیراهنی شیکی متناسب با استایل و فرم بدن تهیه کرد. پیراهنی انتخابی، باید کاملا اندازه باشد و به عوامل دیگری همچون مدل یقه، سردست، پشت و … آن توجه شود.

پیراهن مردانه مدل‌های مختلفی دارد که یکی از محبوبترین آن‌ها پیراهن مردانه رسمی است. پیراهن مردانه رسمی پیراهنی با آستین‌های بلند، سردست یقه مردانه است. در تفاوت پیراهن‌های مردانه رسمی و غیر رسمی باید گفت، دکمه‌های پیراهن‌های رسمی مردانه باید به صورت کامل بسته شوند، این در حالی است که بستن تمامی دکمه‌های پیراهن‌های غیر رسمی ضروری نیست. همچنین باید گفت که دکمه‌های پیراهن‌های رسمی باید از پایین به بالا بسته شوند ولی پیراهن‌های غیر رسمی برخلاف این هستند.

اندازه بودن پیراهن مردانه

اندازه بودن پیراهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر روی شیک پوشی فرد تاثیر بسزایی دارد ولی متاسفانه بسیاری از آقایان به این مسئله توجهی ندارند. اندازه بودن پیراهن به این معنا است که قسمت‌های تنه، سرشانه‌ها، شکم، یقه، سینه، آستین‌ها، سردست و همه باید به صورت کاملا اندازه باشند و هیچ قسمتی تنگ یا گشاد نباشد. با انتخاب پیراهنی که تمامی این فاکتورها در آن رعایت شده باشد، می‌توان زیبایی و خوش پوشی را برای خود به ارمغان آورد.

به علت آنکه بسیاری از پیراهن‌هایی که در بازار عرضه شده‌اند به صورت سری تهیه می‌شوند، ممکن است در زمان خرید یک قسمت تنگ یا گشاد باشد که به همین علت توصیه می‌شود تا از لباس‌های سفارشی دست دوز استفاده شود. هرچند پیراهن های سفارشی دوز از قیمت بالاتری برخوردار هستند ولی پوشیدن آن‌ها به طور حتم ظاهری آراسته را به همراه خواهد داشت.

استایل پشت پیراهن

پشت پیراهن‌های رسمی معمولا یک پیلی باکسی قرار دارد که دلیل قرار گیری آن به سال‌های بسیار دوری باز می‌گردد. این پیلی به این دلیل بر روی پیراهن قرار گرفت که کارگرانی که از محل کار باز می‌گشتند باید پیراهن خود را جایی آویزان می‌کردند که تا صبح چروک نشود ولی به دلیل آنکه این پیراهن‌ها جایی برای آویزان کردن، نداشتند به همین دلیل خیاط‌ها یک پیلی پشت آن قرار دادند تا کارگران بتوانند به آسانی آن را آویزان کنند. برای انتخاب پیراهن بهتر است، پیراهنی را انتخاب کنید که ساده و بدون پیلی باشد.

اصل خوش‌پوشی در تهیه پوشاک مردانهجیب پیراهن مردانه

بر روی سمت چپ بسیاری از پیراهن‌های مردانه حیبی قرار گرفته است که به ندرت از آن استفاده می‌شود. این جیب برای تنوع بر روی پیراهن قرار می‌گیرد و به طور کلی کاربرد خاصی ندارد. با توجه به این موضوع بهتر است، پیراهنی را انتخاب کنید که ساده و بدون جیب باشد ولی اگر به جیب علاقه دارید، می‌توانید از پیراهن تک جیب و مستطیلی استفاده کنید.

رنگ و جنس پیراهن مردانه

اولین و مهمترین چیزی که در انتخاب پیراهن مردانه توجه را به خود جلب می‌کند، رنگ پیراهن است. در انتخاب رنگ باید بسیار دقت داشت زیرا انتخاب صحیح رنگ بر روی خوش پوشی تاثیر مستقیمی دارد. رنگ سفید بدون ریسک‌ترین و بهترین رنگی است که برای پیراهن مردانه می‌توان آن را انتخاب کرد. پس از آن رنگ آبی، رنگی است که می‌توان آن را با خیال راحت مورد استفاده قرار داد. در رتبه‌های بعدی نیز رنگ‌های خاکستری، مشکی و … قرار می‌گیرند. برای انتخاب پیراهن باید به رنگ چشم، مو و پوست دقت داشت.

در رابطه با طرح پیراهن نیز باید گفت که بهترین و مناسب‌ترین طرح، طرح ساده است و پس از آن طرح چهارخانه ریز یا راه راه گزینه‌های مناسبی هستند. جنس پیراهن مردانه نیز باید نخی باشد تا از قابلیت تنفس برخوردار باشد. پیراهن تهیه شده با استفاده از الیاف طبیعی و نخی مناسب برای استفاده در فصول گرم است و از پیراهن با الیاف مصنوعی در فصول گرم استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست