تشکیل کارگروهی برای واردات مواد اولیه پوشاک شب عید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. تشکیل کارگروهی برای واردات مواد اولیه پوشاک شب عید

مجتبی درودیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به کمبود مواد اولیه، گفت: تولید کنندگان این صنف برای تولید با مشکل بسیاری از جمله کمبود مواد اولیه مواجهه هستند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه کارگروهی برای تسهیل روند واردات مواد اولیه تشکیل شده و این کارگروه تاکنون اقدامات مثبتی را انجام داده است، افزود: چهار اتحادیه پوشاک، پیراهن دوزان، خیاطان و کشباف و رئیس هیات امنای شرق بازار تهران عضویت این اتحادیه را بر عهده دارند.

وی با بیان این که این کارگروه زیر نظر وزارت صنعت است، اظهار داشت: رئیس سازمان صنعت استان تهران ریاست این کارگروه را بر عهده دارد و نایب رئیس اتاق اصناف تهران هم در این کارگروه عضویت دارد.

درودیان افزود: برحسب نیازی که در این کار گروه مطرح شده است، برخی بازرگانان و تولیدکنندگان که واردات داشته اند، اقدام به واردات کالا و مواد مورد نیاز صنف پوشاک و پیراهن دوزان و … می کنند، که ممکن است بخشی از آن را برای واحد تولیدی خود وارد کنند و بقیه را هم به فعالان این صنعت عرضه نمایند.

وی با تاکید بر این که فعالیت این کارگروه باعث شده، دست دلالان کوتاه شود، گفت: اجناس وارداتی با سود متعارف که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است و قانون تعیین کرده به دست مصرف کننده اصلی می رسد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه تاکنون اقداماتی برا واردات انجام شده است، گفت: بخشی از کالاهی مورد نیاز تولید وارد کشور شده و بخش دیگری هم در گمرگ است.

عرضه ارز نیمایی برای تهیه مواد اولیه پوشاک شب عید

وی اظهار داشت: مشکلی در رابطه با تخصیص ارز وجود ندارد و برای واردات مواد اولیه این صنف، صنعت ارز نیمایی تعلق می گیرد، ضمن این که کارگروه اشاره شده از حدود ۴ ماه پیش تشکیل شده است.

درودیان ادامه داد: هرچند امسال اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق پوشاک انجام شده است ولی با توجه به افزایش قیمت ارز واردات پوشاک صرفه اقتصادی ندارد و به هم دلیل واردات پوشاک کاهش یافته ولی با ثبات نرخ ارز احتمال افزایش واردات قاچاق وجود دارد.

وی در پاسخ به این که آیا با توجه به کمبود مواد اولیه مشکلی برای تامین بازار شب عید وجود دارد، گفت: خیر، با توجه به رکودی که در بازار پوشاک وجود دارد، در سال گذشته و امسال انبارها مملو از کالاست و هیچ مشکلی برای تامین این بخش وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان همچنین با تاکید بر اینکه دولتمردان باید از تولید کنندگان این بخش حمایت کنند: اظهار داشت: دولت ترکیه برای ورود تولید کنندگان به بازار پوشاک ایران، نیمی از هزینه های آن را پرداخت کرده است. پس دولت هم باید برای حضور تولید کنندگان در بازارهای دیگر هزینه پرداخت کند.

وی اضافه کرد: عراق و سوریه فرصت های بسیار مناسبی برای صادرات تولیدات پوشاک هستند، بنابراین دولت باید با برگزاری نمایشگاه در این کشورها از به نمایش گذاشتن توانمندی های تولیدکنندگان در این بخش حمایت کند و بازارهای بکری همچون این کشورها که فرصت صادراتی خوبی هستند را از دست ندهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست