پارچه‌های مناسب برای دوخت لباس فرم مدارس

  1. خانه
  2. پوشاک مدارس
  3. پارچه‌های مناسب برای دوخت لباس فرم مدارس

پارچه‌های مناسب برای دوخت لباس فرم مدارس

پوشاک مدارس

برای اطمینان از ثبات رنگ و قابلیت شستشو، لازم است خانواده‌ها نسبت به پارچه‌های مناسب برای دوخت لباس فرم مدارس شناخت نسبی داشته باشند. پارچه‌ها تنها تن‌پوش انسان هستند و شناخت دنیا پارچه‌ها گاه دشوار می‌شود. با این حال برای اهداف مشخصی نظیر لباس فرم مدارس از قدیم‌الایام پارچه‌های خاصی وجود داشته است و کارگاه‌های تولید پوشاک مدارس به خوبی می‌دانند که بعد از مشخص شدن ویژگی‌های رنگ و مدل لباس از چه پارچه‌ای برای دوخت لباس فرم مدارس استفاده کنند.

اگرچه در بسیاری از موارد مدارس بیشتر به کارگاه هاى تولیدى پوشاک سفارش دوخت لباس فرم خود را مى‌دهند ممکن است برخی از مدارس و شاید والدین به صورت انفرادی تمایل داشته باشند لباس فرم دخترانه یا پسرانه را به صورت جداگانه تهیه کنند. در چنین مواردی لازم است خانواده‌ها نسبت به پارچه‌های مناسب برای دوخت لباس فرم مدارس شناخت نسبی داشته باشند.

فرم مدرسه - مدل دلبر | لباس فرم مدارس

پارچه‌های مناسب برای دوخت لباس فرم مدارس

در انتخاب پارچه مناسب تهیه لباس فرم مدارس به چند فاکتور کلیدی توجه می‌شود:

  1. ثبات رنگ
  2. مقاومت در برابر سایش
  3. چروک‌افتادگی یا آب‌رفتگی
  4. قابلیت شستشو
  5. قابلیت تنفس پوست زیر پارچه

به صورت ایده‌آل تمام این فاکتورها در یک جنس پارچه برای دوخت لباس فرم مدارس وجود ندارد؛ اما ترکیب الیاف طبیعی با مقادیر اندک پلی‌استر انتظارات والدین و دانش‌آموز را از یک پارچه تا حد زیادی برآورده می‌کنند. پارچه ترگال یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت و تهیه لباس فرم مدارس است. طراحان لباس، ترگال و یکی دو جنس پارچه دیگر را با توجه به نکات زیر برای تهیه پوشاک مدارس انتخاب کرده‌اند:

  • پلی‌استر ۱۰۰ درصد به جهت قابلیت خوب شستشو و عدم چروک‌شدگی شاید مناسب به نظر برسد؛ اما به دلیل احتباس گرما توصیه نمی‌شود
  • نایلون ۱۰۰ درصد مشابه با پلی‌استر سبک و محکم است؛ اما تنها زمانی که با الیاف طبیعی ترکیب شود در دوخت لباس فرم مدارس به کاربرده می‌شود
  • کتان ۱۰۰ درصد بهترین پارچه از نظر سازگاری با پوست است؛ اما حجم زیادی از کتان قابلیت شستشو و اتوکشی بسیار محدودی دارد و از این رو باید ترکیب شود

بهترین پارچه‌های موجود برای دوخت یونیفرم مدرسه

میان انواع و اقسام پارچه‌ها، ترگال به سبب تنوع رنگ، ضدچروک بودن، ثبات رنگ و قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد بیش از سایر پارچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترگال به جز رنگ و مقاومتی  که دارد طرح‌هایی زیبایی نیز روی پارچه دارد که می‌تواند در پیاده‌سازی مدل‌های متفاوت روی پارچه به تولید‌ی‌ها کمک کند.

پارچه تترون هم یکی دیگر از اقسام مورد علاقه تولیدی‌های لباس فرم مدارس است که معمولا از رنگ‌های چشم‌نواز آن در تهیه  یونیفرم دخترانه استفاده می‌شود.

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست