پوشاک با ارزش ترین صنعت دنیا

  1. خانه
  2. اخبار
  3. پوشاک با ارزش ترین صنعت دنیا

مجید نامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اشاره کرد: وقوع انقلاب های صنعتی در دنیا از صنعت نساجی و پوشاک آغاز شده است. وی همچنین اظهار داشت: این صنعت در بحث اشتغال‌زایی، خلق ارزش افزوده، رشد اقتصادی و بسیاری موارد از توان بسیار بالایی برخوردار است.

نامی گفت: صنعت مزبور به دلیل برخورداری از مزیت‌ها و قابلیت‌های بیشمار مورد توجه بخش‌های خصوصی و بخش‌های سیاست‌گذاری در کشورهای مختلف دنیاست. وی افزود: هر کشوری خواسته بحث اشتغال و صادرات خود را گسترش دهد، از این صنعت آغاز کرده است. نامی با تاکید به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه چین، بنگلادش، ویتنام، ترکیه و ممالک آسیای جنوب شرقی در صنعت نساجی و پوشاک گفت: درآمد این کشورها از طریق صادرات پوشاک در برخی مواقع از صادرات نفت و پتروشیمی ایران حتی بالاتر است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث قاچاق و واردات بی رویه پوشاک نیز اشاره کرد و افزود: سال‌های قبل کشور در این زمینه با مشکلات عدید‌ه‌ای مواجهه بود. وی ادامه داد: اتفاقی که طی سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز و همینطور تمهیدات صورت گرفته دولت و بخش خصوصی برای کنترل قاچاق و جلوگیری از ورود و عرضه کالاهای قاچاق در سطح عرضه میزان قاچاق کاهش یافت.

در سطح وسیعی از مراکز خرید حضور جدی پیدا کنند که خود این عامل باعث شد بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی با برندهای ایرانی بیشتر آشنا شوند. وی اضافه کرد: بطور مسلم وقتی سطح عرضه وجود داشته باشد و از برندهای ایرانی به معنای واقعی حمایت شود یک برند برای اینکه بتواند بازار خود را حفظ کند به یقین مجبور به تولید کالای با کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب و غیره خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست