فصل تابستان از فصل‌های گرم و طاقت فرسایی است که همه برای رهایی از آن به دنبال پوشیدن لباس هایی تابستانی مثل تی شرت و شلوارک هستند. ولی به دلیل ظاهری که این لباس ها دارند، نمی‌توان از آن‌ها در مکان‌های رسمی استفاده کرد و به همین علت باید به دنبال لباسی بود که علاوه بر خنک بودن، ظاهر آراسته‌ای داشته باشد. تنوع در پوشاک مردانه به حدی است که به آسانی می‌توان استایل تابستانی شیک و راحتی برای خود طراحی کرد و با آن در امکان مختلف به بهترین حالت ممکن ظاهر شد. در ادامه به چند نکته برای انتخاب پوشاک آقایان در فصل تابستان اشاره شده که با دانستن آن‌ها می‌توان لباس مناسب این فصل را به راحتی تهیه کرد.

پوشاک مردانه سبک و نخی بهترین انتخاب در فصل تابستان

برای رهایی از گرما و احساس راحتی در فصل تابستان یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو استفاده از لباس های نخی و خنک است. به دلیل اینکه برای بافت پارچه‌های نخی و کتان از الیاف طبیعی همچون پنبه استفاده می‌شود، لباس هایی که با استفاده از این پارچه ها تهیه می‌شوند، به خوبی هوا را عبور می‌دهند و از تعرق جلوگیری می‌کنند. از ویژگی‌های لباس‌های نخی می‌توان به وزن کم، لطافت و عدم حفظ حرارت بدن و عبور جریان هوا را نام برد. بهتر است، لباس های نخی را در رنگ‌های روشن انتخاب کرد تا علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های آن نور خورشید را بازتاب کند.

عدم استفاده از پوشاک مردانه تیره رنگ

در فصل تابستان باید از رنگ‌ها نهایت لذت را برد و از لباس‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده کرد. پوشیدن لباس هایی که رنگ‌های تیره دارند، باعث جذب بیشتر نور خورشید می‌شود و در نتیجه موجب می‌شود تا فرد احساس گرمای بیشتری کند. در مقابل استفاده از رنگ‌های روشن باعث انعکاس نور خورشید خواهند شد و به همین علت بسیاری از طراحان فعال در زمینه مد و پوشاک کالکشن‌های تابستانی خود را به رنگ‌های سفید، صورتی، زرد، آبی روشن و بژ طراحی می‌کنند.

پوشیدن لباس هایی برای در امان ماندن از نور خورشید

هرچند بسیاری از افراد در فصل تابستان از لباس های آستین کوتاه استفاده می‌کنند ولی توصیه می‌شود برای در مان ماندن از اشعه‌های مضر خوشید از لباس های آستین بلند و یقه دار استفاده شود. استفاده از این گونه لباس ها باعث می‌شود تا از پوست محافظت شود و به آن آسیبی وارد نشود. همچنین استفاده از کلاه آفتابی نیز باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به موها نیز خواهد شد.

انتخاب جنس مناسب برای فصل تابستان

برای انتخاب لباس در فصل تابستان تنها سبک بودن آن اهمیت ندارد و باید لباسی انتخاب کرد که جریان هوا را به خوبی از خود عبور دهند. ممکن است، لباسی را انتخاب کنید که از وزن مناسبی برخوردار باشد ولی به دلیل آنکه برای دوخت آن از الیاف مصنوعی استفاده شده است، به خوبی هوا را خود عبور نمی‌دهند. عدم عبور هوا در لباس‌ هایی که با الیاف مصنوعی تهیه می‌شوند، باعث تعرق بیشتر و همچنین ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد. با توجه به اهمیت استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی در تابستان توصیه می‌شود، برای انتخاب کت‌های مردانه نیز از کت‌های بدون آستر یا نیمه آستردار استفاده شود زیرا برای آسترکشی کت‌های مردانه از پارچه‌هایی مانند پلی استر استفاده می‌شود.

انواع پارچه‌های مناسب برای فصل تابستان

پوشاک مردانه با بهره‌گیری از پارچه‌های مختلفی تهیه می‌شود که هریک از آن‌ها را می‌توان برای فصل‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. همانطور که اشاره شد، انتخاب صحیح پارچه برای فصل تابستان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت به توضیح چند پارچه مناسب برای این فصل خواهیم پرداخت.

پارچه کتان

کتان از مناسب‌ترین پارچه‌هایی است که برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا از وزن سبک برخوردار است و با آن می‌توان احساس راحتی کرد. این پارچه در صورت تعرق یا خیس شدن نیز در زمان کوتاهی خشک می‌شود و به همین علت با خیال آسوده تری می‌توان را در فصل تابستان استفاده کرد. تنها نقطه ضعفی که در خصوص این پارچه وجود دارد، ایجاد چین و چروک زیاد در آن است. به دلیل این مشکل امروزه بسیاری از نساجی‌ها اقدام به تولید پارچه‌های کتانی کرده‌اند که بافت محکم‌تری دارند و به همین دلیل کمتر چروک می‌شوند.

پارچه پنبه‌ای

پارچه پنبه‌ای یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای دوخت پوشاک مردانه در فصل تابستان است. از ویژگی‌های پارچه پنبه‌ای می‌توان به وزن سبک و همچنین راحتی و قیمت مقرون به صرفه آن‌ها اشاره کرد. این پارچه با تنوع رنگی گسترده‌ای وجود دارد تا افراد بتوانند مطابق با سلیقه و نیاز خود آن را تهیه کنند.

پارچه ابریشم

شاید با شنیدن اینکه پارچه ابریشم برای فصل تابستان مناسب، تعجب کنید ولی به علت اینکه این پارچه با استفاده از الیاف طبیعی تهیه شده است، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این پارچه به دلیل بافت سبکی که دارد، این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان با استفاده از آن لباس گشاد و راحتی تهیه کرد و در فصل تابستان از آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست