کلوین کلاین Calvin Klein

کلوین کلاین Calvin Klein در ۱۹ نوامبر سال ۱۹۴۲ در برانکس، نیویورک متولد شد. وی دومین فرد از سه فرزند خانواده کلاین بود. از همان دوران کودکی کلوین تحت تاثیر مادرش شیفته دنیای مد و طراحی شد. زمانی که تمامی هم سن و سال های او در حال بازی بودند، او ساعت ها مشغول طراحی و دوخت لباس های بود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی کلوین در دبیرستان هنر و طراحی پذیرفته شد. کلوین کلاین در سال ۱۹۶۲ از موسسه مد تکنولوژی در نیویورک فارغ التحصیل شد.

Calvin Klein

تاسیس برند کلوین کلاین

پس از فارغ التحصیلی او به عنوان کارآموز نزد دن میلستین پذیرفته شد. او کار خود را با اشتیاق زیادی انجام می داد و برای بهبود طراحی های خود تلاش های بی وقفه ای می کرد. در همان سال ها از او برای طراحی مغازه های دیگر در نیویورک نیز درخواست شد. در سال ۱۹۶۸ کلوین با همکاری دوست دوران کودکی خود بری شوارتز برند خود را تاسیس کرد. شرکت کلوین کلاین در زمان شروع به کار خود، تنها در زمینه طراحی و دوخت کت فعالیت داشت. اولین سفارش شرکت کلوین کلاین، یک موفقیت بزرگ بود و طراحی های انجام شده بر روی آن مورد استقبال افراد بی شماری قرار گرفت. بسیاری از مدیران فروشگاه ها به دلیل آنکه تحت تاثیر طراحی های وی قرار گرفته بودند، او را تشویق کردند تا پوشاک ورزشی طراحی و تولید کند.

کلوین کلاین Calvin Klein

پیشرفت برند کلوین کلاین

در سال ۱۹۷۱، شرکت کلاین به میزان چشم گیری رشد کرد و فعالیت های آن در زمینه تولید کت، پوشاک ورزشی، کاپشن های کلاسیک، لباس های زیر زنانه پیشرفت چشم گیری داشت. با توجه به پتاسیلی که شرکت کلوین کلاین داشت، کلوین تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را گسترش دهد و در زمینه لوازم آرایشی، لباس های زنانه و مردانه و جین جایگاه های مناسبی را به دست آورد. با طراحی هایی که کلوین کلاین برای لباس های ورزشی انجام داد و استفاده از رنگ های طبیعی و پارچه های راحت استایل لباس راحتی آمریکایی متولد شد. لباس های ورزشی مقرون به صرفه طراحی شده توسط این خانه مد مورد توجه بسیاری از زنان آمریکایی قرار گرفت و پس از مدت زمان کوتاهی در اروپا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در اوایل دهه ۱۹۸۰ فروشگاه های کلوین کلاین به بیش از ۱۲۰۰۰ فروشگاه در شش کشور مختلف انگلستان، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند و ژاپن رسید. در سال ۱۹۹۰ محبوبیت عطر های کلوین به اوج رسید که سه عطر محبوب او با نام های آبسشن، اسکیپ و اترینتی نام دارند.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست