طراحی لباس فرم پسرانه

پوشیدن لباس فرم پسرانه یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر توجه متولیان امر آموزش و پروش را به خود جلب کرده است. به عبارت دیگر، طراحی لباس فرم پسرانه به صورتی که علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب، آسایش و راحتی دانش آموزان را فراهم کند؛ از مقولاتی است که می بایست با اتکا به دانش اصول طراحی لباس فرم مدارس انجام شود. از سوی دیگر، می بایست مبتنی بر الگوی والای اسلامی ایرانی باشد.

گروه تولیدی تیوا، از جمله فعالان بنام در عرصه طراحی و تولید لباس فرم پسرانه است که با برخورداری از دانش فنی نیروی جوان و استفاده از الیاف مرغوب، موفق به کسب عنوان برتر در تولید لباس فرم پسرانه شده است. افتخار همکاری با بیش از ۲۰۰ واحد آموزشی در سراسر کشور برگ زرینی از حسن اعتماد و رضایت مشتریان عزیز می باشد که ما را متعهدانه تر در طی این مسیر به پیش می راند.

لباس فرم پسرانهضرورت طراحی انواع لباس فرم پسرانه

پوشیدن لباس فرم پسرانه راحت و شیک از جمله مواردی که همواره بخشی از خاطرات دوران تحصیلی دانش آموزان را به خود اختصاص داده است. به زبان دیگر، از زمانی که پوشیدن لباس فرم پسرانه در مدارس موضوعیت پیدا کرد؛ انتخاب لباس فرم پسرانه با طرحی زیبا و در عین حال مناسب دانش آموزان، دغدغه مشترک اولیا و مربیان محسوب می شد. از سوی دیگر، تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف حاکی از عدم استقبال دانش آموزان از لباس های متحدالشکلی بود که اغلب تناسبی با مقطع تحصیلی آنها نداشت. لذا پای طراحان لباس به مدارس کشیده شد و انواع طرح های جدید و منحصر به فرد لباس فرم پسرانه در مقاطع تحصیلی مختلف متولد شدند. به طوریکه تلاش شد در طراحی این لباس ها به ویژگی های فرهنگی و اقلیمی مناطق مختلف توجه کافی شده و راحتی دانش آموزان در انجام فعالیتهای مختلف درنظر گرفته شود.

۴ مزیت پوشیدن لباس فرم پسرانه

بررسی تاریخچه رسمی شدن لباس فرم پسرانه در مدارس ایران حاکی از آن است که مدارس خصوصی نخستین مؤسساتی بودند که از لباس فرم پسرانه استقبال کردند. اثبات مزایای لباس فرم مدارس زمینه ای را فراهم کرد که منجر به رسمیت شناختن لباس فرم در مدارس دولتی شد. به طوریکه امروزه بیش از نیمی از مدارس سراسر کشور به انتخاب لباس فرم منحصر به فرد همت گمارده اند. از جمله دلایلی که منجر به توسعه این تفکر در بین متولیان امر آموزش و پروش شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد یک محیط آموزشی جذاب و دوستانه

در یک محیط آموزشی مناسب این امکان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که بر توانمندیهای علمی خود تمرکز کرده و ضمن ایجاد فضای دوستانه، از رقابت های ناسالم جلوگیری شود. به عبارت دیگر، روح علم آموزی را در محیط آموزشی برقرار کرده و حس همدلی و مشارکت در فعالیتهای تیمی را در دانش آموزان تقویت می کند.

بهبود روابط بین معلمان و دانش آموزان

به طوریکه منجر به کاهش استرس دانش آموزان شده و حس احترام متقابل را بین دانش آموزان و معلمان ایجاد می کند. از سوی دیگر، پوشیدن لباس فرم رویکرد مثبتی را نسبت به مدرسه در دانش آموزان ایجاد کرده که فشار ناشی از استرس محیط جدید آموزشی را برای کودکان کاهش می دهد.

افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان و آماده سازی برای ورود به جامعه

از دیگر مزایای برخورداری از لباس فرم را می توان در ایجاد حس اعتماد به نفس دانش آموزان مشاهده کرد. به گونه ای که برای ورود به جامعه آمادگی بهتری پیدا کرده؛ و درک این حقیقت را که در هر مکانی آراسته باشند را متوجه می شوند. به زبان دیگر، دانش آموزی را می توان اولین شغلی در نظر گرفت که یک کودک تجربه می کند. 

کاهش موارد تخلف انضباطی دانش آموزان و صرفه جویی در زمان و هزینه

همانگونه که پیشتر نیز بیان گردید، زمانیکه دانش آموزان لباس فرم به تن داشته باشند تلاش می کنند تا رفتاری محترمانه از خود بروز دهند. لذا با درک صحیح از موقعیت اجتماعی قرار گرفته، از رفتارهای نامناسب اخلاقی پرهیز می کنند. همچنین، از صرف زمان زیاد برای انتخاب و خرید لباس مناسب جلوگیری می کند. در نتیجه نیاز خانواده ها برای خریدهای مکرر پوشاک مدرسه را برطرف می کند.

نکات ضروری در تهیه لباس فرم

تهیه لباس مناسب مدارس از جمله مواردی است که در آغاز سال تحصیلی مورد توجه ویژه ای قرار می گیرد. به عبارت دیگر،‌ از آنجاییکه مدرسه به عنوان نخستین پایگاه اجتماعی حضور فعال کودکان در نظر گرفته می شود؛ ضروری است که نوع پوشش دانش آموزان از اصول ویژه ای پیروی کرده و بستر مناسبی را برای درک نقش آنان فراهم کند. در این راستا، طراحان حرفه ای لباس بهترین مرجع ارائه لباس فرم مدارس هستند که با اتکا به دانش فنی و تجربه ارزشمند کاری، مناسب ترین فرم را برای دانش آموزان طراحی می کنند.

درواقع، طراحان متعهد با علم به ویژگی های فیزیکی و رفتاری دانش آموزان، تلاش می کنند تا بهترین لباس فرم را در طرح و نقشی جذاب برای دانش آموزان تهیه کرده و در زیباترین شکل ممکن به تولید برسانند. در این میان توجه به ویژگی های ضروری همچون جنس پارچه، دوام و ماندگاری آن، رنگ و نوع دوخت از جمله موضوعاتی است که نباید از آن غفلت نمود.

طراحی لباس فرم پسرانه - تیوا - پوشاک مدارس | پوشاک مردانهپوشاک مدارس تیوا

گروه تولیدی تیوا با برخورداری از کادر مجرب و حرفه ای، پرچم دار تولید انواع پوشاک مدارس می باشد. هزینه های مناسب و مقرون به صرفه، استفاده از الیاف مرغوب و متناسب با پوست کودکان و ارائه خدمات مشاوره منحصر به فرد در تولید پوشاک، از جمله دلایلی است که تیوا را انتخاب اول مدارس برجسته کشور نموده است. جهت بهره مندی از شرایط ویژه طراحی لباس فرم مدارس و عقد قرارداد با ما تماس بگیرید.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست